bazarnews

کد خبر: ۹۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
رییس‌جمهور با بیان اینکه معلم محور آموزش و پرورش است، گفت: امروز شان و منزلت معلمان باید حفظ شود و معیشت آنان مورد توجه قرار بگیرد.
آیت الله سید ابراهیم رییسی روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید برای ۱۶ میلیون دانش‌آموز در جمع دانش‌آموزان، و کادر تعلیم و تربیت مدرسه شهید فولادفر صالح‌آباد شهر ری با تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای عالیقدر به ویژه شهدای فرهنگی و ۴۰ هزار شهید معلم و دانش آموز ابراز امیدواری کرد روحیه بسیجی و جهادی در مردم و مسئولان همواره گره‌گشای مشکلات کشور باشد.

رییس جمهوری بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ _ ۱۴۰۱ را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: امیدوارم با تلاش مدیران مربیان دانش آموزان و اولیا سال تحصیلی جدید سال مبارکی برای معلم دانش آموز و مجموعه عظیم آموزش و پرورش و همه خانواده‌ها باشد.

رییسی با گرامیداشت یاد دانش آموزی که با مسئولیت پذیری و خطر کردن جان دو نفر را نجات داد و جان خود رابه خطر انداخت گفت: آقای علی لندی دانش آموز ایذه‌ای نشان داد دانش آموخته مکتب دفاع مقدس، از خود گذشتگی و ایثار است امیدوارم روحش با روح شهید فهمیده و همه معلمان دانش آموزان شهید محشور شود.

رییس دولت سیزدهم هدف از آفرینش انسان را تعالی، رشد، کمال، بندگی قرب به خداوند دانست و گفت: هدف از آفرینش انسان این است که انسان تربیت شود و یاد بگیرد تعلیم و تربیت هدف اساسی آمدن انبیا و معلمان بشر است. آوردن کتب آسمانی هم برای این است که مسیر تعلیم و تربیت را بپیماید.

وی با اشاره به جایگاه ویژه آموزش و پرورش در زندگی بشر ادامه داد: خانواده و مدرسه دو نهاد مکمل یکدیگرند. مدرسه جایگاه بسیار مقدسی است، شرافت دارد و با دیگر نهاد‌ها سازمان‌ها متفاوت است. هیچ جا مدرسه نمی‌شود مدرسه فقط آموزشگاه نیست همانطور که خانه فقط خوابگاه نیست.

رییسی یادآور شد: خانه محل استراحت هست، اما اساس خانه محل رشد و کمال انسان است همانطور که مدرسه محل اندیشه ورزی است، مدرسه تقدس دارد.

رییس جمهوری خطاب به دانش آموزان گفت: اگر دوران دبستان تمام شد، دوران دبیرستان و دانشگاه آغاز شد هر وقت از هر کوی و برزن به مدرسه ابتدایی خود بر می‌خورید با تقدس به آن نگاه می‌کنید و می‌گویید من در اینجا پرورش یافتم تا استاد دانشگاه و مهندس زبردست و فرد اثر گذار در جامعه شده‌ام پس باید قداست مدرسه را همیشه حفظ کرد.

وی تاکید کرد: مدرسه مکمل و مقوم نهاد خانواده است پس باید به مدرسه اندیشید. هم به مدرسه فردا و هم به فردای مدرسه اندیشید.

رییس جمهوری با بیان اینکه محور آموزش و پرورش معلم است، تصریح کرد: امروز شان و منزلت معلم باید حفظ شود و معیشت معلم باید مورد توجه قرار بگیرد هویت معلم به عنوان جایگاه تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار بگیرد و سخن از طبقه بندی ناظر به همه اینهاست.

رییس دولت سیزدهم افزود: یکی از بحث‌های طبقه بندی ارتقاء جایگاه معلمان و توجه به شان و منزلت معلمان وکیفیت یافتن کار تعلیم و تربیت مورد توجه است. مدرسه ستون همبستگی و نظم اجتماعی است و جایگاه مهمی دارد.

وی در ادامه با بیان این که در ایام کرونایی قدر مدرسه را دانستیم، گفت: دانستیم که مدرسه چه محل خوبی برای همبستگی و ارتباط بین معلم و دانش آموز، مدرسه و خانه، بین خانه و مدرسه و همه لایه‌های اجتماعی است. من اینجا باید صمیمانه از زنان و دختران این کشور به صورت خاص تشکر کنم که نقش معلم را در خانه داشتد و به شبکه شاد کمک کردند.

رییس جمهوری تاکید کرد: در این دوران کرونایی باید از همه معلمان و دانش آموزان و به ویژه مادران و خواهرانی که در خانه نقش معلمی داشتند و ایفای نقش کردند باید تقدیر کرد.

آیت الله رییسی گفت: لازم است با توجه به محوریت مدرسه و آموزش و پرورش در کشور، همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها به آموزش و پرورش کمک کنند. نهاد رسانه، اقتصاد و فرهنگ و همه نهاد‌ها و همه دستگاه‌ها به آموزش و پرورش برای این که آموزش دهد و پرورش را در جامعه اجرایی کند، کمک کنند. همه دستگاه‌ها موظف‌اند در خدمت آموزش و پرورش باشند.

وی خطاب به دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس افزود: هزینه کردن در آموزش و پرورش بزرگترین سرمایه گذاری در کشور است چرا که هزینه محسوب نمی‌شود. نباید چرتکه انداخت که چه مقدار برای آموزش و پرورش هزینه کردیم. این یک سرمایه گذاری بزرگ برای آینده کشور است.

رییس جمهور ادامه داد: توسعه کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش و در پرتو توسعه مهارت‌ها در کشور است.

آیت الله رییسی با تاکید بر این که عدالت آموزشی نقش مهمی در کشور دارد گفت: هیچ کس نباید به خاطر فقر از تحصیل و آموزش بازبماند. دولت باید امکانات را در اختیار بگذارد به نحوی که تمام افراد در جامعه بتوانند از آموزش، علم افزایی و معرفت افزایی بهره‌مند شوند.

/بازار
برچسب ها: فقر ، تحصیل ، آموزش و پرورش
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: