bazarnews

کد خبر: ۹۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
بسطامی، نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اینکه زیرساخت‌های استان نیازمند توسعه است، گفت: عملیاتی کردن پروژه راه آهن، بزرگترین و مهمترین خواسته مردم ایلام است.
علی اکبر بسطامی اظهار کرد: استان ایلام با وجود منابع و مواهب خدادادی بیشمار در استان، جزو استان‌های کمتر توسعه کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های بزرگ در استان ایلام به سرانجام نمی‌رسد، گفت: راه آهن و خط ریلی در استانی که به استناد اسناد بالادستی از ضروریات استان‌های نفت و گاز خیز است، به آرزویی دست نیافتنی برای ایلامیان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: استقرار کامل دفتر نفت و گاز در استان ایلام مطالبه چندین ساله و به حق مردم استان است و مدیریت بر منابع عظیم نفت و گاز حق طبیعی مردم استان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به عمق محرومیت بعضی از مناطق استان ایلام مثل شهرستان هلیلان اظهار داشت: ضریب مظلومیت شهرستان هلیلان بالاترین ضریب در کشور است و در کمتر نقطه‌ای از کشور این حجم از محرومیت مشاهده می‌شود.

بسطامی افزود: تخصیص اعتبارات کافی به پتروشیمی هلیلان می‌تواند زمینه ساز کاهش محرومیت این شهرستان شود.

وی به اهمیت اشتغالزایی بازارچه‌های مرزی پرداخت و همچنین خواستار فعال شدن بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی شد و گفت: منطقه آزاد مهران که بعد از سال‌ها با هفت هزار هکتار تصویب شده است، انتظار داریم در مسیر درست هرچه زودتر وارد فاز بهره برداری شود.
 
/بازار 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: