bazarnews

کد خبر: ۹۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
آمریکایی‌ها با بزرگ‌ترین رویداد‌های سالانه فروش خودروی تویوتا و لکسس آشنا هستند. این رویداد‌ها که با نام‌های Toyotathon و Lexus December to Remember شناخته می‌شوند سالهاست که طرفداران زیادی دارند. بسیاری از مشتریان تا ماه دسامبر صبر می‌کنند تا یک خودروی جدید را بهترین قیمت ممکن خریداری یا لیزینگ کنند.
اما نمایندگی‌ها برای فروش خودرو‌های جدید باید تعداد کافی از آن‌ها را در انبار داشته باشند و مشکلات این روز‌های تأمین قطعات به همراه بحران کمبود نیمه‌رسانا‌ها باعث اختلال در روند فروش شده است. نمایندگی‌های تویوتا و لکسس همانند دیگر خودروسازان فاقد موجودی انبار عادی هستند که دلیل آن کاهش تولید تویوتا در ماه‌های اخیر می‌باشد.

زمانی که این بحران برای اولین بار شروع شد تویوتا به خاطر موجودی چیپ‌های خود در وضعیت خوبی قرار داشت، اما اکنون وضعیت متفاوت است. معاون ارشد تویوتا گفته بود که به بهبود وضعیت موجودی انبار‌ها در آینده امیدوار است. او گفته است:
با کمی شانس در ماه دسامبر شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود و اگرچه نمی‌خواهیم تغییری در برنامه‌ها بدهیم، اما شاید بتوانیم بخش اعظم فرایند‌های بازاریابی و فروش خود را پوشش دهیم.

البته هنوز هم نمایندگی‌های تویوتا نگران هستند. به پایان رساندن سال جاری با این دو رویداد فروش امری حیاتی است. خودرو‌های جدید هنوز هم در دسترس هستند، اما زمان تهیه و رسیدن آن‌ها به نمایندگی‌ها طولانی‌تر شده است.

یکی از راه‌حل‌های موجود برای برند لکسس تمرکز روی NX بازنگری شده است. تویوتا هنوز تصمیمی درباره تغییرات رویداد فروش ماه دسامبر نگرفته است. قطعاً این برنامه برگزار خواهد شد، زیرا نسل جدید توندرا قرار است تا پایان سال روانه بازار شود. نمایندگی‌ها از چنین رویداد‌هایی برای یافتن خریداران جدید و حفظ ارتباطات با سایر مشتریان استفاده می‌کنند.

حتی اگر مشتریان نتوانند با یک خودروی جدید به خانه بروند مدیر بازاریابی تویوتا مطمئن است این خودروساز در بازه زمانی کوتاهی نیاز‌های آن‌ها را پوشش خواهد داد.

/ پدال
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: