bazarnews

کد خبر: ۹۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
یک مقام مسئول گفت: روزانه یک هزار زائر از طریق مرز زمینی با ۴۰ تا ۵۰ دستگاه اتوبوس جا به جا می‌شوند و رانندگان بلیت‌های اتوبوس را با تخفیف به زائران ارائه می‌دهند.

داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه زائران از مرز‌های زمینی به تدریج در حال ورود به کشور هستند، گفت: روزانه به طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ دستگاه اتوبوس طی سه روز گذشته تا امروز برای جا به جایی زائران در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: زائران به تدریج وارد کشور شده و ما هنوز با حجم عظیم از زائران رو به رو نشده ایم، اما با این وجود روزانه به طور متوسط ۱۰۰۰ نفر توسط این ۴۰ تا ۵۰ دستگاه اتوبوس جا به جا می‌شوند و با توجه به آنکه ظرفیت هر اتوبوس بین ۲۰ تا ۲۷ نفر است، هیچ مشکلی در جا به جایی زائران نداریم.

باقر جوان اظهار کرد: ما ظرفیت جا به جایی و همچنین ورود ناوگان بیش از این تعداد را هم داریم، اما با توجه به آنکه زائران به مرور وارد کشور می‌شوند، بنابراین نگرانی از این بابت نداریم.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توضیح داد: بسیاری از زائران که از مرز زمینی تردد کرده بودند با وسیله نقلیه خود به این مرز مراجعه کرده بودند و بنابراین در هنگام بازگشت هم از وسایل نقلیه خود استفاده می کنند.

باقر جوان همچنین درباره قیمت بلیت اتوبوس و جلوگیری از ورود دلالان به این بازار هم گفت: به هیچ عنوان دلال و یا گران فروشی بلیت در مرز مهران و شلمچه وجود ندارد و در این مرز به جای آنکه مسافر به دنبال راننده باشد، رانندگان به دنبال مسافر هستند و بلیت‌ها بسیار پایین‌تر از نرخ مصوب به فروش می‌رسند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری بیان کرد: در حال حاضر قیمت بلیت اتوبوس مسیر مهران - تهران از ۲۷۰ هزار تومان شروع و تا ۴۰۰ هزار تومان متناسب با ناوگان و بسته به VIP بودن ناوگان به فروش می‌رسد که در بسیاری از مقاطع رانندگان بلیت ۴۰۰ هزار تومانی را هم با تخفیف بسیار زیاد به مسافران عرضه می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر بین ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه تا ۵ هزار دستگاه اتوبوس به صورت آماده باش در مرز‌ها قرار دارند که متناسب با حضور زائران در مرز‌های مهران و شلمچه توزیع می‌شوند، افزود: مسافران و زائرانی که از مرز‌های زمینی باز می گردند به هیچ عنوان نگران تهیه بلیت و یا کمبود ناوگان نباشند، چرا که در این بخش تدابیر لازم برای مسافران زمینی اربعین در نظر گرفته شده است.

باقر جوان در پایان اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تا جا به جایی آخرین مسافر در مرز‌ها حضور دارند و تا زمانی که زائر در مرز‌ها وجود داشته باشد امکان جا به جایی آن‌ها فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان/

 

برچسب ها: اتوبوس ، اربعین ، بلیت ، تخفیف
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: