bazarnews

کد خبر: ۹۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
ساری-همپای پاییز، بازار بورس نیز خزان شد و ادامه روند منفی شدن، فرایند سهام فروشی را در تالار شیشه ای مازندران شدت بخشید و به نسبت شش به چهار رساند.

افت وخیزهای بازار بورس سبب شده تا به ازای هر چهار خرید سهام، شش نفر فروشنده باشند و حجم معاملات نیز از ۵۰۰ میلیون فقره ای در هفته های اول شهریور به کانال ۲۰۰ میلیون در اولین هفته پاییز بازگشته است.

طی شهریورماه معاملات در بازار بورس مازندران رونق گرفته بود و رکورد جدید و تازه ای حجم معاملات در ان ثبت شد که طی یکسال گذشته بی سابقه بوده است اما با ورود پاییز، خزان و ریزش سهام در تالار مازندران شتاب گرفته است.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه هفته جاری ۲۰۶ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۸۰۰ سهم در بازار بورس استان ثبت و معامله شده است، ارزش آن را دو هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی افزود:ارزش ریالی سهام خریداری شده ۹۰۹ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال بوده است.

به گفته جعفری در این هفته سهام شرکت های بانک ملت، ایران خودرو، سایپا، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت بندرعباس بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: ۴۴ درصد از کل سهام مبادله شده مروبط به خرید و۶۶ درصد مربوط به فروش سهام بوده است.

شاخص قیمت طی هفته جاری با ۵۰ هزار و ۶۲۹ واحد افزایش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسیده است.

طی هفته قبل ۳۹۸ میلیون و ۹۳۰ هزار سهم به ارزش بیش از پنج هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال در بورس مازندران معامله شده بود و طی هفته جاری با کاهش ۱۹۰ میلیون فقره ای روبرو بوده است.

بازار/

برچسب ها: بورس ، رنگ خزان ، منفی ، مثبت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: