bazarnews

کد خبر: ۹۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
سخنگوی گمرک ایران گفت: کریدور شرق به غرب سازمان همکاری اقتصادی اکو با ارسال دو محموله آزمایشی از سوی پاکستان به مقصد ترکیه و از مسیر ایران، رسما فعال شد.

گروه بین الملل بازارنیوز: «سید روح اله لطیفی» سخنگوی گمرک ایران پیرامون فعال ساز کریدور شرق به غرب سازمان همکاری اقتصادی «اکو» گفت: بر اساس مصوبات سازمان همکاری اقتصادی اکو مبنی بر راه اندازی کریدور ITI (استانبول-تهران-اسلام آباد) توسط اعضای این سازمان برای اتصال شرق به غرب، دو محموله پارچه و لاستیک در این هفته از کراچی پاکستان تحت صحابه تیر حرکت خود را آغاز کرد و شب گذشته از طریق مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شد.

سخنگوی گمرک ایران افزود: گمرک ایران نیز در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و به عنوان مسئول اجرای کنوانسیون گمرکی تیر در کشور با هماهنگی سایر دستگاه‌ها در مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان و دستگاه‌های مرتبط کشوری، اقدامات لازم را برای اجرایی شدن این کریدور و حرکت محموله‌ها به سمت مرز بازرگان به عنوان مرز خروج به انجام رسانده است.

لطیفی تاکید کرد: گمرک ایران آمادگی دارد همانطور که با ایجاد زیرساخت لازم و برای اولین بار در دنیا ETIR را با کشور‌های ترکیه و آذربایجان اجرایی کرده است با همکاری کشور پاکستان نیز می‌تواند امتداد این رویه را از پاکستان به ترکیه در کریدور شرق به غرب و از پاکستان به آذربایجان در مسیر جنوب به شمال اجرا کند.

سخنگوی گمرک ایران تاکید کرد: سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم توجه به همسایگان و بهره مندی از مزیت‌های جغرافیایی و ترانزیتی کشور است، بنابراین هر اقدامی در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و دستیابی به منافع ملی و منطقه‌ای و نهایتا همگرایی کشور‌های همسایه در اولویت گمرک مانند سایر ارکان اقتصادی و سیاسی کشور قرار دارد.

گفتنی است، دو محموله لاستیک و پارچه که از کراچی پاکستان تحت صحابه تیر سفرش را آغاز کرده بنا است تا با عبور از خاک کشورمان و خروج از مرز بازرگان به مقصد نهایی اش در استانبول منتقل شود.
 
خبرگزاری مهر
 
پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: