bazarnews

کد خبر: ۹۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
رئیس‌جمهوری اظهار کرد: دولت توسعه صنایع پایین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی، تکمیل سدها و پروژه‌های نیمه‌تمام و احیای صنایع غیرفعال در کهگیلویه و بویراحمد را با جدیت دنبال می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سید ابراهیم رئیسی امروز (جمعه، نهم مهرماه) در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم این استان، با بیان اینکه همه مدیران اجرایی کشور مکلف به همراهی مراکز علمی و دانشگاهی کشور با مسیر تحول هستند، گفت: حلقه مفقوده محرومیت استان غنی و توانمند کهگیلویه و بویراحمد استفاده نکردن از ظرفیت‌های استان به‌طور صحیح است.

وی با بیان اینکه موضوع استفاده صحیح نکردن از ظرفیت‌های استان برای آبادانی و پیشرفت به درستی مطرح و برررسی نشده است، افزود: این مسئله نمی‌تواند و نباید دغدغه دائمی مردم باقی بماند و باید پاسخ داده شود که چرا استانی با چنین ظرفیت‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعتی، نفت و گاز و پتروشیمی نتوانسته از مواهب آنها به درستی بهره‌مند شود.

رئیس‌جمهوری عدالت اجرایی را از ویژگی‌های دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: مطالعات و بررسی‌های انجام‌شده در حوزه موانع پیشرفت استان و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن مبنای آغاز کار است و از سوی دیگر اساس حرکت برای پیشرفت و آبادانی باید آمایش سرزمینی و توجه عمیق به عدالت باشد.

رئیسی رفع بیکاری و موانع تولید را از اولویت‌های کاری و اصلی دولت در کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و گفت: براساس بررسی‌هایی که پیش از سفر به استان انجام شده است، ظرفیت‌های معطل یا تعطیل زیادی در استان در حوزه‌های مختلف تولیدی، صنعتی و عمرانی وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر آنها را فعال یا احیا کرد.

وی تاکید کرد: دولت توسعه صنایع پایین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی، تکمیل سدها و پروژه‌های نیمه‌تمام و احیای صنایع غیرفعال در کهگیلویه و بویراحمد را با جدیت دنبال می‌کند.

رئیس‌جمهوری توجه به روستاها را از دیگر محورهای رویکرد تحولی دولت نام برد و افزود: روستاها ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی زیادی دارند که اگر فعال شوند، شاهد توقف روند مهاجرت روستائیان به شهرها خواهیم بود. دولت سیزدهم هم‌ همسو با ایجاد سازوکاری مناسب برای تحول در روستاها، به زودی جهاد سازندگی را با محوریت سامان دادن به انگیزه‌ها و عزم و اراده جهادی جوانان مخلص و کارآمد کشور، احیا خواهد کرد.

رئیسی با بیان اینکه پیشرفت و آبادانی کشور بدون استفاده از همه ظرفیت‌ها ممکن نیست، گفت: دولت سیزدهم تاکید دارد که همه مردم باید در مسیر ایجاد تحول و پیشرفت در کشور مشارکت داشته باشند و تجربه نشان داده که هر جا مردم در کنار دولت‌ها بوده‌اند، موفقیت حاصل شده است.

وی در پایان به ظرفیت‌های بالای استان اشاره کرد و یادآور شد: همه باید به گونه‌ای کار و تلاش کنیم که مردم کهگیلویه و بویراحمد احساس کنند واقعا رویکرد و عملکرد متفاوتی را شاهد هستند که متناسب با آرمان‌ها و اهداف انقلاب است.

شانا/

برچسب ها: رییس جمهور ، نفت ، گاز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: