bazarnews

کد خبر: ۹۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
وزیر نیرو گفت: یکی از الزامات جدی توسعه و حضور سرمایه‌گذار، فراهم بودن زیرساخت‌های مهم آب و برق است.

به‌ گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "علی‌اکبر محرابیان" در جمع شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اهمیت سد تنگ سرخ اظهار کرد: قطعاً سرمایه‌گذار به فراهم بودن زیرساخت‌ها نگاه می‌کند و تصمیم می‌گیرد. اگر عملکرد امسال را کنار بگذارید، پروژه سد تنگ سرخ تقریبا تعطیل بوده است.

وی اضافه کرد: با روند کنونی، اجرای آن چندین سال طول می‌کشد و آن موقع نیز طول و دوره عمر مفید این پروژه تمام شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: افتخارات بسیار زیادی در صنعت برق به‌دست آمده بود، اما در تابستانی که گذشت با توجه به شرایطی که وجود داشت، این صنعت روزهای سختی را گذراند و همه آن‌ها زیر سئوال رفت‌.

محرابیان به مدیران در خصوص اجرای پروژه‌ها توصیه کرد: باید پروژه‌ها را سرعت داده و کارگاه‌ها را فعال کنیم و از سوی دیگر نگران اعتبارات نباشید که تأمین می‌کنیم.

وی به راهکارهای متفاوت تأمین مالی پروژه‌ها هم اشاره کرد و گفت: تمامی اعتبارات وزارت نیرو مطلوب بوده و ردیف‌های بودجه تغییراتی داشتند. در حال حاضر نزدیک به ۲۰ روش برای دریافت یا جابجایی اعتبار وجود دارد. زمانی که پروژه‌ها فعال شد می‌توانید از منابع استفاده کنید.

محرابیان گفت: اگر پروژه سریع‌تر انجام شود بسیاری از هزینه‌های مازاد هم حذف می‌شود و امروز راهی جز فعال‌سازی جهادی پروژه‌ها نداریم.

وزیر نیرو با اشاره به ضرورت اولویت‌بندی پروژه‌ها گفت: باید پروژه‌هایی که اولویت بیشتری برای منطقه دارند فعال و اعتبارات را متمرکز و با زمان‌بندی منطقی به مردم تحویل دهیم.

وی با اشاره به ثمرات سفرهای استانی هیئت دولت ادامه داد: یکی از ویژگی سفرهای استانی همین اولویت‌بندی پروژه‌ها برای بهره‌مندی مردم است، اما پروژه‌های متوسط و کوچک را باید مدیران برنامه‌ریزی و عملیاتی کنند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اگر در پی توسعه استان و رفع محرومیت هستید مهمترین درگاه آن خدمات همکاران ما در صنعت آب و برق است. تأمین آب و برق پایدار و اتصال شبکه فاضلاب در نقاط اولویت‌دار باید به‌صورت جدی دنبال شود.

وی به مسائل رفاهی کارکنان هم اشاره کرد و گفت: رسیدگی به همکاران باید مد نظر باشد، وزارت نیرو نباید به همکاران بدهی داشته باشد چرا که این موضوع معنا ندارد.

محرابیان در خصوص قانون تبدیل وضعیت ایثارگران نیز گفت: تبدیل وضعیت ایثارگران هم قانون و هم وظیفه ما است و باید انجام شود.

محرابیان با اشاره به پتانسیل مردمی در استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: این استان مردم سر زنده‌ای دارد و این نکته مثبت باعث حرکت مدیران و دولت می‌شود که با عملکرد خوب رضایت مردم را جلب کنند.

وزیر نیرو گفت: اگر طی دو سال آینده برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد و طبق زمان‌بندی و پیوست‌های مالی مداوم پیگیری کنیم، رضایت قابل توجهی برای مردم رقم می‌خورد.

محرابیان تصریح کرد: امیدوارم در سایه همکاری تنگاتنگ با رعایت موازین مهندسی در چارچوب یک برنامه مدون بتوانیم در حوزه آب و برق در استان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشیم.

ایلنا/

برچسب ها: برق ، تابستان ، نیرو
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: