bazarnews

کد خبر: ۹۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۱
دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران گفت: به‌عنوان عمده مشکلات برای تولید می‌توان به سرمایه در گردش، تأمین سرمایه مالی، تحریک تقاضا، تأمین مواد اولیه و مسائل و مشکلاتی که تحریم‌ها ایجاد کرده است، اشاره کرد.
حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص فعالیت‌های مجمع کارآفرینان ایران، گفت: مجمع کارآفرینان ایران از سال ۱۳۹۲ تشکیل‌شده و در حال حاضر با حدود ۶۰ عضو در حال فعالیت است  و  تجربه‌ای که  از کشورهای صنعتی دنیا کسب کرده‌ایم این است که همه کشورهایی پیشرفته منابع، وقت و انرژی خود را صرف پیشران‌های اقتصادی می‌کردند.
 
وی افزود: به همین دلیل پیشران‌های اقتصادی ایران را در حوزه تولید و اقتصاد مولد که صد در صد متعلق به  بخش خصوصی هستند را دورهم جمع کردیم  و یکی از فعالیت‌های  مجمع کارآفرینان این بوده است که به‌عنوان یک واسطه بین دولت و پیشران‌های اقتصادی کارهای خوبی را انجام داده‌ایم، و ارتباط ما با دولت و قوه قضاییه خیلی خوب برقرارشده است. 

غزنوی بابیان این‌که خوشبختانه امروزه  بحث پیشران‌ها در کشور جاافتاده است، گفتدرگذشته ما این بخش را نداشته‌ایم و به نظر می‌رسد که امروزه حرف پیشران‌ها نسبت به قبل بیشتر خریدار دارد و علی‌رغم همه مشکلاتی که بر سر راه پیشران‌ها هست اگر یک مقدار روی قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌ها کار شود، زمینه بهتری برای کار پیشران‌ها ایجاد خواهد شد.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران در تعریف پیشران اقتصادی، گفت: پیشران‌های اقتصادی مولد شرکت‌هایی هستند که علاوه بر دارا بودن زمینه و پتانسیل در حوزه تخصصی خودشان جزو اولین‌ها نیز به شمار می‌روند و در بخش خصوصی یک زنجیره ارزش را به همراه خوددارند و حداقل اشتغال‌زایی آن‌ها حدود هزار نفر است.

وی در خصوص مشکلات موجود در حوزه  تولید و کارآفرینی، گفت: هر حوزه‌ای مشکلات خاص خود را برای تولید دارد و نمی‌شود گفت که در حوزه کارآفرینی و تولید یا پیشران‌های اقتصادی مختلف یک مشکل مشترک وجود دارد، اما به‌عنوان عمده مشکلات برای تولید می‌توان به سرمایه در گردش، تأمین سرمایه مالی، تحریک تقاضا، تأمین مواد اولیه و مسائل و مشکلاتی که تحریم‌ها ایجاد کرده است، اشاره کرد.

غزنوی در خصوص تأثیر پیشران‌های اقتصادی در ایجاد اشتغال در کشور گفت: تعداد کارکنان بعضی  از پیشران‌هایی عضو مجمع کارآفرینان به بالای ۴۰ هزار نفر هم می‌رسد و بعضاً  پرسنل غیرمستقیم خیلی بیشتری نیز دارند به عنوان مثال ما امروزه پیشران‌های اقتصادی  داریم که حدود ۳ هزار شرکت قطعه‌سازی با آن‌ها همکاری می‌کنند و این اتفاق بسیار مبارکی است و به نظر می رسد باید به پیشرانهای اقتصادی توجه شود تا در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.
 
این فعال اقتصادی گفت: تعداد پیشران‌ها زیاد نیست، اما با فعال شدن پیشران‌ها می‌توان شرکت‌ها و کارگاه‌های کوچک و متوسط را هم فعال کنیم، به‌عنوان مثال یک شرکت وقتی پیشران می‌شود و توسعه پیدا می‌کند کیفیت کارش بالا می‌رود، و صادرات آن جهانی می‌شود و در بحث فناوری اطلاعات و بازاریابی بین‌المللی، هم توسعه پیدا می‌کند.
 
دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران افزود: اما یک شرکت کوچک امکان دسترسی به بازار جهانی را ندارد بنابراین باید پیشران‌های اقتصادی داشته باشیم تا بخش‌های تولیدی کوچک بااتصال به این پیشران‌ها به اقیانوس بسیار بزرگ باشگاه‌های جهانی وصل شوند. در کشورهایی از قبیل کره جنوبی، ژاپن و آلمان که بر توسعه پیشران‌ها تمرکز کرده‌اند و منابع و وقت و انرژی خود را در اختیار آنها گذاشته‌اند درنهایت علاوه توسعه اقتصادی به توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط نیز دست‌یافته‌اند.
میزان/
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: