bazarnews

کد خبر: ۹۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
وزیر صمت با بیان این که حداقل تا پایان سال واردات خودرو خارجی اشتباه است گفت: زمانی اقدام به واردات خودرو خارجی خواهیم کرد که به یک توازن ارزی برسیم و شرایط صادرات غیرنفتی کشور عادی شود. وزیر صمت با بیان این که حداقل تا پایان سال واردات خودرو خارجی اشتباه است گفت: زمانی اقدام به واردات خودرو خارجی خواهیم کرد که به یک توازن ارزی برسیم و شرایط صادرات غیرنفتی کشور عادی شود.
سید رضا فاطمی امین در خصوص زمان مناسب واردات خودرو گفت: در شرایط عادی زمانی که تراز ارزی تجاری کشور متعادل است واردات خودرو‌های خارجی می‌تواند مفید باشد و به نوعی فضای رقابتی ایجاد خواهد کرد، اما در حال حاضر حداقل تا پایان سال جاری زمانی که به یک توازنی برسیم در تراز خارجی، این واردات اشتباه است بدلیل اینکه حجم زیادی از منابع درگیر خواهد شد و قیمت ارز افزایش پیدا خواهد کرد و تورم ایجاد می‌کند که برای کل جامعه است.

وی گفت: در شرایط عادی که صادرات غیر نفتی مناسب داریم واردات خودرو می‌تواند کمک کند به رقابت پذیری و به کیفیت، اما تا زمانی که به این موضوع برسیم یک چالش ارزی داریم که امیدواریم طبق برنامه ویژه‌ای که شروع کرده ایم به یک توازن ارزی برسیم و بعد از آن واردات خودرو می‌تواند انجام شود.

/خودروتک
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: