bazarnews

کد خبر: ۹۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
در گفتگو بازارنیوز مطرح شد؛
سازمان تعزیرات حکومتی از کشف ۳۹۷ میلیارد تومان پوشاک قاچاق و جریمه ۲۷۲ میلیارد تومانی واحد‌های صنفی متخلف فروشنده این کالا‌های غیر قانونی، در یک سال گذشته خبر داد.

گروه بازرگانی بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ «محسن عسکری» مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با بازرنیوز پیرامون رسیدگی به پرونده‌های قاچاق پوشاک طی یک سال گذشته، اظهار کرد: درحال حاضر از ابتدای نیمه دوم سال ۹۹ تا نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و در یک برهه زمانی یک ساله، تعداد ۳ هزار و ۸۶۲ پرونده مرتبط با پوشاک قاچاق در سازمان تعزیرات حکومتی ثبت شده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی خاطر نشان کرد: تا کنون و بر اساس آخرین برآورد‌ها، ارزش مالی پوشاک قاچاق ضبط شده در سازمان تعزیرات حکومتی رقمی بالغ بر ۳۹۷ میلیارد تومان بوده و تا کنون برای ۴۰۰ پرونده با توجه به ارائه مدراک قانونی حکم برائت صادر شده است.

وی افزود: برای ۱۴۶ پرونده قرار صادر شده و ۹۳ پرونده نیز با توجه به عدم صلاحیت سازمان در رسیدگی، به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شده و نهایتاً برای ۳ هزار و ۵۱۵ پرونده حکم محکومیت صادر و متهمان به پرداخت ۲۷۲ میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان جزای نقدی و ضبط محموله‌های قاچاق محکوم شده‌اند.

گفتنی است که در حال حاضر ۲۰۰ برند در حوزه مد و لباس در کشور ما، در سایه واردات قاچاق گونه ۴۰ درصدی پوشاک و مواد اولیه تولید فعالیت می‌کنند.

از سوی دیگر رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان در گفتگو با بازارنیوز خاطرنشان کرده بود که درحال حاضر ۴۰ درصد از کل پوشاک موجود در بازار قاچاق است و عمده این محصولات قاچاق از کشور‌های چین و ترکیه وارد کشور می‌شود.

پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: