bazarnews

کد خبر: ۹۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: نباید با خوش‌بینی به روند مثبت بازار سهام نگاه کرد چرا که این بازار به شدت تحت تأثیر متغیر‌هایی مانند نوسانات نرخ ارز و تورم است.
گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز:، «علیرضا خسروشاهی»، کارشناس بازار سرمایه در خصوص تداوم روند مثبت و صعودی اخیر بازار سهام به خبرنگار الفباخبر، گفت: خوش‌بینی در این رابطه به عوامل منفی گره خورده است. بحث‌هایی تورمی و افزایش نرخ ارز متغیر‌های اصلی می‌باشد؛ ضمن این که در فضای واقعی اقتصاد نکته خاص و تحولی رخ نداده که انتظار تغییر داشته باشیم.

خسروشاهی تصریح کرد: البته قیمت‌های جهانی نیز در روند بازار موثر است؛ اما چندان مهم نیست و بازار به آن توجهی نمی‌کند.

وی در خصوص تأثیر و نقش نوسانات نرخ دلار بربازار سهام گفت: بیش از نیمی از شرکت‌های بورسی در کشور به لحاظ ارزش وابستگی زیادی به قیمت‌های جهانی دارند و یک بخش از آن‌ها صادرات محور هستند در نتیجه افزایش نرخ ارز تأثیر مستقیمی در بحث سودآوری دارد.
احیای بخش کوچکی از اعتماد سرمایه‌گذارن به بازار بورس
این کارشناس بازار سرمایه ادامه در خصوص وضعیت فعلی جذب سرمایه گذار در بازار نیز گفت: در هفته گذشته شاهد خروج مقداری پول حقیقی بودیم؛ اما این روند تغییر کرده که نشان دهنده یک اعتماد نسبی مجدد به معاملات است.

خسروشاهی در پایان گفت: اخیرا ارزش معاملات اندکی بهبود یافته که همین موضوع باعث شده امیدواری به سرمایه گذاری در بورس افزایش یابد و دیدگاه‌ها در این زمینه مثبت‌تر از گذشته باشد.
 
منبع الفباخبر

انتهای پیام//

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: