bazarnews

کد خبر: ۹۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
اگر شما قصد داشته باشید، حتی یک اتاق کوچک در زمین شخصی خود احداث کنید، نیاز به نقشه و طرح توجیهی دارید. احداث باغ نهال گردو هم از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش بازار، اگر یک تکه زمین کشاورزی ناب و بدون استفاده دارید که تصمیم گرفته‌اید با خرید نهال گردو، به یک باغ قیمتی تبدیلش نمایید یا به توصیه دوستان اقتصاد دانتان، قصد اجاره و یا کشت نهال گردو را دارید، ادامه این مطلب را به نقل از گلد نهال از دست ندهید.

راهنمای احداث باغ نهال گردو در مناطق گرمسیر و سردسیر

برسی نکات نحوه احداث باغ گردو:

اگر شما قصد داشته باشید، حتی یک اتاق کوچک در زمین شخصی خود احداث کنید، نیاز به نقشه و طرح توجیهی دارید. احداث باغ نهال گردو هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین با دانستن نکات فنی و در نظر گرفتن همه موارد جانبی، باید به یک طرح جامع دست پیدا نمایید.

اقلیم مناسب رشد گردو را بشناسید:

درست است که درخت گردو از آن دسته از گیاهانی است که در دراز مدت،  سودآوری عالی خواهد داشت، اما این دلیلی نخواهد بود که بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی، اقدام به خرید نهال گردو، کنید. اقلیم مناسب برای درختان گردو، شرایطی است که گیاه، تابستان معتدل و زمستان سرد را تجربه کند. به‌طور کلی، (Walnut seedlings) نسبت به گرمای زیاد و سرمای شدید حساس بوده و ممکن است از بین برود.

بنابراین در نظر داشته باشید که اگر قصد تاسیس باغ گردو دارید، بررسی‌های لازم برای داشتن شرایط آب و هوای مدیترانه‌ای محل احداث باغ را در نظر بگیرید.

بهترین نهال گردو چه ویژگی‌هایی دارد:

در هنگام خرید نهال گردو؛ نکاتی را بدانید و در نظر بگیرید، تا بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر نهالستانی که قصد خرید از آن را دارید، شناخته شده و معتبر باشد، مشکلی پیش رو نخواهید داشت. اما به طور کلی باید گفت، در هنگام خرید، نهال‌های شناسنامه‌دار را انتخاب کنید.

انتخاب دو نهال گردوی مناسب مناطق سردسیر و گرمسیر:

به توصیه ی گلد نهال؛ اولین نهالی که در مناطق سردسیر بسیار عملکرد مناسبی دارد، نهال گردو کانادایی می باشد. این نژاد یکی از گردو های خارجی محبوب در ایران نهال گردو کانادایی؛ می باشد که به راحتی می تواند در کشور ایران نیز پرورش یابد و به خصوص برای مناطق خیلی سردسیر که اکثر گیاهان و نهال ها توانایی رشد در آنجا را ندارند، گردو کوپه کانادایی، به خوبی می تواند رشد داشته باشد.

 و از طرف دیگر در مناطق گرمسیر نهال گردو پکان می توان عملکرد بسیار قابل توجهی را به جای بگذارد. نهال گردو پکان؛ برگ های پیچ خورده ای دارد و به لحاظ گستردگی شاخ و برگ نسبت به گونه های مشابه افراشته تر می باشد.   جالب است بدانید نهال های گردو پکان، برای رسیدن به بازدهی مطلوب نیاز به یک دوره گرمای زیاد تابستانی دارد، و در کل بازدهی آن در مناطق گرمسیر بالا است.

قیمت نهال گردو؛ با توجه به نوع و نژاد آن تعیین می‌شود، اما با کسب دانش مقدماتی درباره انواع نهال گردو، امکان اشتباه در خرید و محاسبه قیمت را کاهش دهید. نهالستان گلد نهال، متشکل از کادری مجرب با دانش فنی هستند که با توجه به محل زندگی شما، برای خرید انواع نهال، مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهند.

راهنمای احداث باغ نهال گردو در مناطق گرمسیر و سردسیر

خاک مناسب برای رشد درخت گردو، فراهم کنید:

وجود خاک حاصل‌خیزی که رطوبت را برای مدت طولانی ‌تری حفظ کند، به رشد بهتر نهال گردو می ‌انجامد. در کل باید گفت، تحت نظر یک متخصص کشاورزی باید «ph»، شوری و جذب مواد معدنی خاک زمین خود را اندازه‌گیری کنید تا  در صورت نیاز، از خاک نیمه سنگین شنی استفاده نمایید.

نهال گردو؛ باید در عمق حدود ۷۰ سانتی تا یک متری زمین کاشته شود تا ریشه‌های آن به‌راحتی به مواد غذایی و آب دسترسی داشته باشند.

سیستم مناسب آبیاری نهال های گردو را تعبیه کنید:

همانطور که پیشتر نیز گفته شد، درختان گردو، به خاک حاصلخیزی نیاز دارند که برای مدت طولانی‌تری آب را در خود نگاه دارد. بنابراین برای تامین این رطوبت، باید چاره‌ای بیندیشید و بهینه‌ترین سیستم آبیاری را برای باغ خود انتخاب کنید. به عقیده بسیاری از کارشناسان، سیستم آبیاری قطره‌ای با تامین حداقل ۶ هزار و حداکثر ۸ هزار متر مکعب آب برای هر هکتار باغ گردو، مناسب‌ترین سیستم است.

الگوی کشت درختان گردوی مد نظر خود را اجرا کنید:

نهال گردو؛ باید بر اساس الگوی کشتی مشخص، غرس شود. الگوی کشت سبب می‌شود تا نهال‌ ها، در شرایطی یکسان رشد کنند، به آب و مواد معدنی دسترسی یکسان داشته باشند، نور به همه درختان به یک اندازه برسد و بتوان برای آینده سوددهی باغ، پیش‌بینی درست و علمی داشت.

آرایش متفاوتی برای کشت نهال‌ گردو وجود دارد:

· الگوهای مربعی،

· مستطیلی،

· مثلثی،

· لوزی و... الگوی کشت اصولی سبب می‌شود ریشه‌ها فضای کافی برای پیشروی داشته باشند و پس از طی شدن مرحله رشد نهال‌ها، درختان با هم به باروری برسند.

راهنمای احداث باغ نهال گردو در مناطق گرمسیر و سردسیر

فواید احداث باغ گردو:

شما با احداث درخت گردو، با یک تیر دو نشان زده‌اید. از یک سو میوه‌ای را کشت کرده‌اید که یکی از پرطرفدارترین مغزهای جهان است که مصارف خوراکی، آرایشی و بهداشتی، دارویی و صنعتی دارد. از سوی دیگر چوب درخت گردو به سبب استحکام، زیبایی، خوش رنگی و عطر خوش،  یکی از گران‌ترین نوع چوب‌ درختان است.

چوب درخت گردو؛ هم در صنعت ساختمان سازی، معرق، منبت، عودسازی و کمد سازی کاربرد دارد و هم یکی از چوب‌های پرطرفداری است که مشتریان خارجی بسیاری دارد و برای صادرات، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

خرید نهال گردو از گلد نهال با خیال آسوده:

نهالستان‌های معتبری مانند گلد نهال، آریا نهال و دکتر نهال مرجع خرید بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ گردو در کشور هستند. اگر قصد احداث باغ گردو برای یک سرمایه‌گذاری عالی دارید، کافی است بهترین رقم نهال گردو را از نهالستان گلد نهال تهیه کرده، شرایط رشد را فراهم نمایید و فقط ۵ یا ۶ سال منتظر بمانید تا به سودی شگفت‌انگیز دست پیدا کنید.

تمامی نهال‌های سایت گلد نهال، برچسب کیفیت و شناسنامه دارند و بهترین قیمت نهال گردو در کشور، متعلق به همین مرکز است. ضمنا امکان دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید نهال گردو، برای شما وجود دارد تا بهترین انتخاب را برای اقلیم موردنظر خود داشته باشید.

بازار/

برچسب ها: گرمسیر ، نهال ، گردو
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: