bazarnews

کد خبر: ۹۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
یک موسسه مالی پیش بینی کرد؛
موسسه مالی هانا پیش بینی کرد چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در سال آینده 2.8 درصد رشد کند، در حالی که رشد اقتصادی امسال 3.9 درصد تخمین زده شده بود.

به گزارش بازارنیوز، یک اندیشکده خصوصی روز پنجشنبه اعلام کرد که اقتصاد کره جنوبی به دلیل کاهش صادرات و عوامل مرتبط با همه‌گیری، احتمالا در سال 2020 شتاب صعودی خود را از دست داده و کمتر از 3 درصد رشد خواهد کرد.

موسسه مالی هانا پیش بینی کرد چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در سال آینده 2.8 درصد رشد کند، در حالی که رشد اقتصادی امسال 3.9 درصد تخمین زده شده بود.

این موسسه وابسته به هلدینگ بانکی بزرگ گروه مالی هانا می‌گوید: انتظار می‌رود اقتصاد کره با تقاضای داخلی قوی ناشی از اقدامات کاهش فاصله اجتماعی رشد قابل توجهی داشته باشد.

با این حال، پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی به تدریج ضعیف شود چون کاهش صادرات و هزینه‌های محرک دولت مربوط به کرونا بر آن تاثیرگذار است.

پیش‌بینی می‌شود مصرف بخش خصوصی کره جنوبی در سال آینده 3.3 درصد افزایش‌ یابد، در حالی که در سال جاری 3.1 درصد افزایش داشته است.

همچنین پیش بینی می‌شود هزینه سرمایه شرکت‌ها در سال 2022، 3 درصد افزایش یابد. البته براساس برآوردها، پیش بینی می‌شد در سال جاری 9.3 درصد افزایش داشته باشد.

انتظار می‌رود صادرات کره جنوبی در سال جدید 2 درصد افزایش داشته باشد که کاهش شدیدی در مقایسه با جهش 22.2 درصدی در سال جاری است.

پیش‌بینی می‌شود مازاد حساب جاری کره جنوبی از 81.5 میلیارد دلاری امسال به 68.5 میلیارد دلار در سال آینده کاهش یابد.

این اندیشکده همچنین انتظار دارد بانک مرکزی این کشور، در سه ماهه چهارم امسال و سه ماهه سوم سال 2022، دو افزایش نرخ را انجام و نرخ بهره را به سطح قبل از همه‌گیری یعنی 1.25 درصد برساند.

منبع: یونهاپ

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: