bazarnews

کد خبر: ۹۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
قالیباف در صحن مجلس:
رئیس مجلس گفت: با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه غیرعلنی، مباحثی در مورد بودجه ۱۴۰۰ و لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح شد.

به گزارش بازارنیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز (یکشنبه ۱۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: فرا رسیدن ماه ربیع، ماه رحمت مسلمانان و ماه میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) را به تمامی مردم عزیز ایران و مسلمین جهان تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: در ابتدای این ماه که آن را ماه رحمت مسلمین می‌دانیم، متأسفانه شهادت تعداد زیادی از مردم بی‌دفاع و بی‌گناه افغانستان در مسجد صیدآباد شهر قندوز، قلب همه مردم آزاده جهان را به درد آورد. این ضایعه را به تمام برادران و خواهران افغانستانی تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان این حادثه صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این جنایت بی‌رحمانه تروریست‌های تکفیری را به شدت محکوم می‌کنم. مسئولان کشور افغانستان موظف به تأمین امنیت یکایک مردم این کشور هستند و باید علاوه بر مجازات عاملان و بانیان این حادثه تأسف‌بار، تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار این‌گونه حوادث اتخاذ کنند.

قالیباف اظهار داشت: فتنه‌انگیزی‌های مذهبی و قومی، پروژه امنیتی جدید دشمنان مردم افغانستان است که به دست گروه‌های تروریستی با پشتیبانی و حمایت آمریکایی‌ها انجام می‌شود. سران کشورهای اسلامی باید هوشیارانه با تأکید بر اتحاد ملل مسلمان، مانع از تداوم فعالیت گروه‌های تکفیری شوند و اتحاد و امنیت را در سراسر منطقه تأمین کنند.

وی افزود: لازم است به دو زلزله در منطقه بازفت کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و اندیکا در استان خوزستان اشاره کنم. این زلزله‌ها خسارات قابل توجهی بر جای گذاشته است. گزارش‌های میدانی نمایندگان و گروه‌های جهادی حاکی از آن است که حدود ۸۰۰ منزل مسکونی آسیب جدی دیده و ۴۰۰ خانواده عشایری با مشکلات تردد روبرو شدند.

قالیباف اظهار داشت: در اندیکا نیز ۱۳۰ روستا آسیب دیده است. با توجه به اینکه مردم این مناطق محروم با مشکلات معیشتی روبرو بودند و در پیش بودن فصل سرما، رسیدگی فوری دولت به مشکلات مردم و تأمین مایحتاج آنها ضروری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر بازسازی سریع روستاهای مذکور و باز شدن راه‌های عشایر رسیدگی کند و گزارش آن را به نمایندگان ارائه نماید. کمیسیون کشاورزی بر جبران خسارت دامداران و کشاورزان نظارت کند و کمیسیون آموزش نیز از تسریع در بازسازی مدارس تخریب شده و متوقف نشدن تحصیل در روستاهای زلزله‌زده یقین حاصل کند.

وی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: جلسه امروز رأس ساعت ۸:۳۰ صبح تا این ساعت ادامه داشته و با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه مباحثی در مورد بودجه ۱۴۰۰ و لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح شد.

قالیباف تصریح کرد: همکاران ما در کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان موضوعاتی را در این خصوص مطرح کردند که ان‌شاءالله مورد توجه و اثر باشد.

برچسب ها: قالیباف ، مجلس ، بودجه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: