bazarnews

کد خبر: ۹۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
کارشناس حوزه حمل و نقل و ساماندهی صنایع و مشاغل گفت: نمایشگاه‌ها می‌توانند بازار‌های پر رونق اقتصادی برای محله‌های اطراف خود بوده و عواید اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را به همراه داشته باشند.
مسعود سیرتی در میزگرد بررسی رویداد‌های نمایشگاهی در حوزه خودرو‌های سفارشی، قدیمی، ارتقاء یافته و لوازم برون جاده‌ای اظهار کرد: یکی از مهمترین رخداد‌ها در بطن برگزاری نمایشگاه‌ها این است که تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را به مخاطبان معرفی و عرضه کرده و به فروش برسانند.

وی گفت: یکی از مهمترین اهداف نمایشگاه‌ها این است که با جذب مخاطبان بستر برای رونق بخشیدن به بازار عرضه و فروش محصولات فراهم شود و این مهم زمانی محقق می‌شود که به دنبال کسب و کار‌های نوین و نوپا باشیم.

کارشناس حوزه حمل و نقل و ساماندهی صنایع و مشاغل خاطرنشان کرد: حضور شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه‌ها و عرضه تولیدات و محصولات نوین مورد نیاز و تقاضای مخاطب به اثربخشی هر چه بیشتر نمایشگاه‌ها کمک می‌کند.

سیرتی با تاکید بر اینکه هر نمایشگاه به دنبال جذب مخاطبان خاص محصولات خود است، بیان کرد: پس از برگزاری نمایشگاه‌ها و با تحلیل دقیق و صحیح بازدیدکنندگان می‌توان دریافت که چه مخاطبانی از نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اهداف مختلفی در برگزاری نمایشگاه‌ها دنبال می‎شود، تصریح کرد: رویکرد اجتماعی و انتقال دانش و مهارت، رویکرد سیاسی و توسعه همکاری‌ها با کلانشهر‌ها و کشور‌های مختلف و رویکرد اقتصادی و مراودات مالی از مهمترین رویکرد‌ها و اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها هستند.

کارشناس حوزه حمل و نقل و ساماندهی صنایع و مشاغل افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که شاید مغفول مانده و کمتر به آن توجه می‌شود این است که نمایشگاه‌ها می‌توانند بازار اقتصادی مطلوبی برای مناطق اطراف خود باشند.

سیرتی ادامه داد: به عبارت بهتر نمایشگاه‌ها با ایجاد بازار اقتصاد محلی و می‌تواند به تقویت درآمدزایی و فعالیت‌های اقتصادی محلات اطراف خود کمک کنند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مانع‌زدایی، تقویت کارآفرینی و اشتغال در کشور، گفت: برگزاری جشنواره تیونینگ، کمپینگ، آپشن مجموعه خودرو‌های کلاسیک و آفرود، لوازم جانبی و مصرفی به عنوان معدود نمایشگاه‌های مورد علاقه مخاطبان جوان می‌تواند سهم بسیار بزرگی در معرفی شرکت‌ها و جذب مشتری برای آن‌ها داشته باشد.

کارشناس حوزه حمل و نقل و ساماندهی صنایع و مشاغل تصریح کرد: با توجه به توسعه فناوری‌ها و دیجیتال مارکتینگ‌ها می‌توان در بستر برگزاری این نمایشگاه با بهره‌گیری از تکنیک‌های جدید نسبت به جذب مخاطبان اقدام و شبکه‌سازی را برای همه شرکت‌ها اجرایی کرد.

سیرتی اظهار کرد: این نمایشگاه جزو معدود نمایشگاه‌هایی است که پس از شیوع ویروس کرونا اقدام به برگزاری و ارائه تکنولوژی به بازار و مخاطبان کرده و علاوه بر زمینه‌سازی برای فعالیت‌های اقتصادی، در حوزه علمی نیز اثرگذار است.

وی تاکید کرد: حضور و مشارکت فعال و توامان صنایع و مراکز دانشگاهی در این نمایشگاه می‌‎تواند به تقویت ارتباط این دو انجامیده و به افزایش تولید و رونق بازار کمک کند.

/تهران نیوز
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: