bazarnews

کد خبر: ۹۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
مدیرکل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک گفت: برای ساخت ۱۵ دستگاه ایکس ری با بخش خصوصی قرارداد بسته شده که تا پایان سال تحویل داده می شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا گلی مدیرکل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص اینکه چه میزان از کامیون های وارد شده به مبادی ورودی کشور اسکن می شوند توضیح داد: هم اکنون در گمرکات مهم کشور ۱۵ دستگاه ایکس ری فعال داریم. همچنین  برای ساخت ۱۵ دستگاه هم با بخش خصوصی قرارداد بسته شده که تا آخر سال تکمیل  و تحویل داده می شوند.

او ادامه داد: ۱۶۰ گمرک در کل کشور داریم که بیش از ۶۰ گمرک مرزی هستند و هرچه بیشتر دستگاه داشته باشیم وضعیت بهتر می شود اما  برخی گمرکات کوچک هستند و صرفه اقتصادی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت ساخت دستگاه ایکس ری ندارند.

این مقام مسئول گفت: ۱۹ سال است که گمرک به ایکس ری تجهیز شده اما منابع گمرک برای تجهیز بیشتر محدود است . با دستگاه ایکس ری سرعت تشخیص کالای قاچاق زیاد می شود.

گلی بیان کرد:  هدف  مشخص شده برای تجهیز گمرکات به  دستگاه ایکس ری ، ۳۰ عدد است که تا پایان سال محقق می شود.

او ادامه داد: در گمرک شهید رجایی چندین دستگاه داریم و درصد کنترل کالا بالاست. در  خصوص تجهیز گمرکات به این دستگاه  به بخش خصوصی اعتماد شده و ۱۵ دستگاه قبلی از خارج تامین شده است که اکنون  مشکلات پشتیبانی دارد.

 مدیرکل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران در خصوص اهمیت مبارزه با کالای قاچاق با اشاره به محدودیت منابع گمرک گفت: این دولت برای تامین منابع مورد نیاز در راستای مبارزه باقاچاق کالا مصمم است.

باشگاه خبرنگاران جوان/

برچسب ها: گمرک ، ایکس ری ، دستگاه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: