bazarnews

کد خبر: ۹۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
برای خرید گوشی تلفن همراه از چه روشی استفاده می‌کنید؟

 

 

پرفروش‌ترین گوشی‌های تلفن‌ همراه در بازار ایران و قیمت آن‌ها

 

برای خرید گوشی تلفن همراه از چه روشی استفاده می‌کنید؟ برخی به لیست قیمت انواع تلفن همراه در بازار ایران نگاه می‌اندازند. برخی سراغ لیست پرفروش‌ترین‌ها می‌روند و برخی با نگاهی چند جانبه هم به مدل‌های پر فروش نظر دارند و هم قیمت گوشی برای‌شان مهم است. مقاله‌ی پیش‌رو کار را برای هر سه دسته‌ی افراد راحت‌تر کرده. در این‌جا مدل‌های پرفروش در کنار محدوده‌ی قیمتی‌شان را بررسی خواهیم کرد.

قیمت گوشی سامسونگ کاملا بستگی به مدل و مشخصات گوشی دارد. سامسونگ برای ماندن در بازار پر رقابت گوشی‌های هوشمند، دست به تولید سری‌های مختلف گوشی کرد. هر سری گوشی سامسونگ، مشخصات فنی و در نتیجه قیمت متفاوت‌تری دارد تا دست خریدار را برای خرید گوشی سامسونگ باز نگه دارد. در لیست قیمت گوشی سامسونگ مدل‌های بسیاری پیدا می‌شود. سامسونگ سعی کرده است تا بالاترین کیفیت را برای تمام اقشار مردم ارائه کند تا هر کسی با حداقل بودجه بتواند یک گوشی سامسونگ در دستش بگیرد.

گوشی سامسونگ Galaxy A12

رنج قیمت: 3.550.000 تا 5.050.000 تومان

گلکسی A12 جزء بهترین گوشی‌های اقتصادی بازار دسته‌بندی می‌شود. در سال 2020 وارد بازار موبایل جهانی شد و از آن زمان طرفداران خاص خود را پیدا کرده. در ایران هم توانسته رضایت کاربران را به خوبی جلب کند.

صفحه‌ی نمایش 6.5 اینچی آن دارای وضوح 1600×720 است. تصاویر در این گوشی با وضوح قابل قبولی به نمایش در می‌آیند. نسبت صفحه‌ی نمایش به سایز گوشی 85٪ است. که به خوبی در قاب پلاستیکی A12 می‌درخشد. جنس رویه‌ی گوشی هم از شیشه‌ است.

پردازنده‌ی مرکزی 8 هسته‌ای و از نوع Mediatek MT6765 تعبیه شده. سرعت خوب پردازش اطلاعات در کنار پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320 قدرت بالایی به گوشی داده است.

در مدل‌های مختلفی که از A12 وارد بازار شده‌، میزان حافظه‌ی داخلی و رم تنوع زیادی دارد. رم 6GB و حافظه‌ی 128GB، رم 4GB و حافظه‌ی 128GB، رم 4GB و حافظه‌ی 64GB، رم 3GB و حافظه‌ی 64GB.

گوشی شیائومی؛ Poco X3 Pro

رنج قیمت: از 5.780.000 تا 7.200.000 تومان

گوشی‌های شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیت‌های بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، از جمله گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آیند که در طول سال‌های گذشته توانسته‌‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. همه دوست دارند با کمترین هزینه، بهترین امکانات را داشته باشند و گوشی‌های شیائومی این امکان را برای گروه زیادی از افراد فراهم کرده‌اند. خرید گوشی شیائومی در اکثر مواقع یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید؛ مخصوصا در شرایطی که نمی‌توان برای در اختیار داشتن گوشی‌های رده بالا پول زیادی هزینه کرد. برای کسانی که به دنبال بهترین گوشی میان‌رده می‌گردند، Poco X3 Pro توصیه‌ی خوبی است. شیائومی با معرفی سری Poco  خریداران زیادی را به خود جلب کرده.

سایز صفحه‌ی نمایش Poco X3 Pro 6.67 اینچ است. در ساخت آن از تکنولوژی HDR10+ استفاده شده که وضوح تصویری بی‌نظیری را در اختیار کاربر می‌گذارد. همچنین از فناوری محافظ Corning Gorilla Glass 6 استفاده کرده اند، که مقاومت صفحه‌ی نمایش در برابر خش و ضربه را بسیار بالا برده.

گوشی  Poco X3 Proهشت هسته‌ای است. چیپست پردازنده‌ی آن چیزی نیست جز Qualcomm Snapdragon 860 که سرعت و دقت پردازش اطلاعات را به شدت تضمین می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی هم چیپست قدرتمند Adreno 640 است.

 پرفروش‌ترین گوشی‌های تلفن‌ همراه در بازار ایران و قیمت آن‌ها

گوشی سامسونگ؛ Galaxy A32

رنج قیمت: 6.074.000 تا 7.150.000 تومان

با توجه به لیست قیمت انواع تلفن همراه در بازار ایران، می‌توان سامسونگ A32 را جزء محبوب‌ترین گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار معرفی کرد. قیمت مناسب در کنار کارایی بالا و البته نام پر طمطراق برند سامسونگ در کل باعث رضایت خریداران از این گوشی شده.

صفحه‌ی نمایش Galaxy A32 برابر با 6.4 اینچ است. از تکنولوژی Super AMOLED در ساخت آن استفاده شده. به همین دلیل نباید انتظار وضوح تصویری کمتر از 2400×1080 از A32 داشت. همچنین برای محافظت از اسکرین گوشی از فناوری محافظ Corning Gorilla Glass 5 استفاده کرده‌اند.

حافظه‌ی داخلی گوشی در ظرفیت اندازه‌ی 128 و 64 گیگابایتی به بازار عرضه شده. رم نیز به همین منوال شامل اندازه‌های 4،6 و 8 گیگابایت می‌شود. با اینکه فضای 128 گیگاباتی برای ذخیره‌ی اطلاعات کافی‌ست اما در کنار آن امکان استفاده از حافظه‌ی جانبی نیز برای کاربر در نظر گرفته شده.

چیپست Mediatek برای پردازنده ی 8 هسته‌ای گوشی به کار رفته. از طرف دیگر به کارگیری از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G52 MC2 گوشی A32 را برای تماشای ویدئو و بازی مناسب کرده.

دوربین اصلی گوشی در مجموع 64 مگاپیکسل قدرت دارد. از چهار لنز اصلی تشکیل شده که به ترتیب عبارتند از لنز 64 مگاپیکسلی عریض، لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض و لنزهای 5 مگاپبکسلی ماکرو و عمق. دوربین سلفی نیز از کیفیت خوبی برخوردار است و شامل یک لنز 20 مگاپیکسلی می‌شود.

 

گوشی شیائومی؛ Poco X3

رنج قیمت؛ 5.520.000 تا 6.820.000 تومان

گوشی Poco X3 صفحه‌ی نمایش بزرگ 6.67اینچی دارد که از فناوری HDR10+ پشتیبانی می‌کند. وضوح تصاویر در این گوشی برابر با 2400×2080 است.فناوری محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5 از آسیب‌دیده‌گی صفحه‌ی نمایش به خوبی محافظت خواهد کرد.

پردازنده‌ی گوشی 8 هسته‌ای است. چیپست به کار رفته در پردازشگر Snapdragon 732 کوالکام در نظر گرفته شده. که در مجموع در میان پردازنده‌‌های موجود در بازار نمره‌ی خوبی دریافت می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی هم Adreno 618 است. پس کاربر می‌تواند با خیال راحت از امکانات گوشی خود استفاده کند.

فضای ذخیره‌سازی اطلاعات 64 و 128 گیگابایت در نظر گرفته شده که امکان استفاده از MicroSD می‌تواند آن را تقویت کند. رم Poco X3 در دو نوع 6 و 8 گیگابایتی به بازار عرضه شده.

 

 پرفروش‌ترین گوشی‌های تلفن‌ همراه در بازار ایران و قیمت آن‌ها

گوشی سامسونگ؛ Galaxy S21

رنج قیمت: از 19.200.000 تا 22.200.000 تومان

بیایید برگردیم به لیست قیمت انواع تلفن همراه در بازار ایران. در بین گوشی‌های گران‌تر از همه موفق‌تر در جلب نظر مشتریان احتمالا S21 سامسونگ است. این گوشی توانایی پشتیبانی از شبکه‌ی 5G را دارد.

صفحه‌ی نمایش S21 برابر با 6.2 اینچ است. که اگر نسبت اسکرین و سایز گوشی را در نظر بگیریم در مجموع حدود 87٪ از قاب رویی را صفحه‌ی نمایش تشکیل می‌دهد. فناوری Dynamic AMOLED و HDR10++ قدرت و وضوح بالایی به تصاویر می‌دهد. برای محافظت از صفحه‌ی نمایش از فناوری کورنینگ گوریلا گلس ویک‌توس استفاده شده است.

استفاده از چیپست Snapdragon 888 کوالکوم قدرت بالایی به پردازنده‌ی 8 هسته‌ای S21 داده. به علاوه پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 660 گوشی را برای انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا کاملا آماده کرده. حافظه‌ی داخلی گوشی برابر با 128 یا 256 گیگابایت است. رم به کار رفته نیز 8 گیگابایت ظرفیت دارد.

دوربین اصلی گوشی شامل 3 لنز مجزا است. لنز تله‌فوتو با قدرت 64 مگاپیکسل، لنز عریض و فوق عریض هر یک با قدرت 12 مگاپیکسل امکان تصویربرداری با سرعت 8K را فراهم کرده‌اند. دوربین سلفی گوشی 10 مگاپیکسل قدرت دارد.

 

پرفروش ترین های لزوما ارزان قیمت نیستند

لیست قیمت انواع تلفن همراه در بازار ایران  و پرفروش‌های این بازار را دیدیم. در بین پرفروش‌ترین گوشی‌های تلفن همراه، نام برندهایی مانند ساسمونگ، شیائومی، اپل و ... به چشم می‌خوردند. که طبق آمار، لزوما گوشی های پرفروش در دسته بندی گوشی های ارزان قرار داده نمیشوند، بلکه مجموع فاکتورهای قدرت، سرعت، امکانات و قیمت یک گوشی را وارد لیست پرفروش ها خواهد کرد. برای بررسی بیشتر در زمینه قیمت و لیست قیمت به روز در بازار ایران میتوانید لینک زیر را بررسی کنید:

https://www.technolife.ir/product/list/69_800_801/تمامی-گوشی%E2%80%8Cها

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: