bazarnews

کد خبر: ۹۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
ساری- فرزانه، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: جای کشتی های تفریحی و گردشگری در دریای خزر خالی است و اجازه خرید کشتی های خارجی را نداریم.

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ثبت جهانی باغ تاریخی عباس آباد بهشهر اظهار داشت: این باغ تاریخی به دلیل نداشتن دو میلیون تومان اعتبار بابت بهره مالکانه خلع ید شده است.

وی افزود: اگر متولیان یونسکو متوجه این مسئله می شدند، این باغ جهانی از فهرست جهانی خارج می شد.

وی با بیان اینکه غار دانیال به عنوان منطقه نمونه گردشگری مصوب شده است، ادامه داد: این درحالی که مالکیت آن در اختیار منابع طبیعی است.

فرزانه با عنوان اینکه اگر قرار است مازندران پاک و قوی داشته باشیم، باید دستگاه های مختلف سهیم باشند، افزود: متاسفانه بسیاری از بخش ها ادعای گردشگری دارند و این ادعا درحد شعار است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری در مناطق گردشگری و ساحل است ولی دستگاه های همتراز و متولی اجازه نمی دهند.

وی یادآور شد: اگر قرار است گردشگری مازندران در رویداد ساری ۲۰۲۲ خودنمایی کند باید دستگاه های مختلف همراهی وهمراهی داشته باشند.

فرزانه با تاکید براینکه راه و شهرسازی باید نسبت به اصلاح مسیرهای گردشگری چالوس و هراز اقدام کند، یادآور شد: همچنین اگر قرار است اسکله های تفریحی زده شود، باید بخش های مختلف پای کار بیایند.

وی با اظهار اینکه جای خالی کشتی های تفریحی و گردشگری در دریای استان دیده می شود، گفت: سرمایه گذاران حاضر به خرید کشتی تفریحی از خارج از کشور است ولی قانون اجاره خرید کشتی خارجی را نمی دهد و باید از تولید داخل استفاده کنیم.

بازار/

برچسب ها: کشتی ، خزر ، تفریح ، گردشگری
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: