bazarnews

کد خبر: ۹۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
در کلاب‌هاوس بازارنیوز مطرح شد؛
فعالان و کارشناسان حوزه رمزارز، در کلاب‌هاوس بازارنیوز به بررسی رمزارز‌های جعلی و مخاطرات آن‌ها پرداختند.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ روز شنبه، بازارنیوز در کلاب هاوس میزبان فعالان و کارشناسان حوزه رمزارز‌ها بود. در این نشست مجازی، به موضوع رمزاز‌های جعلی و مخاطرات آن‌ها پرداخت شد که بخشی از صحبت‌های مطرح شده را در ادامه می‌خوانید:

«سپهر محمدی» رئیس پیشین انجمن بلاک چین ایران در خصوص رمزارز‌های جعلی، اظهار کرد: در واقع قوانین این حوزه کمی ناشناخته است، ولی این مسئله به آن معنی نیست که قوانینی در این خصوص نداشته باشیم؛ انجمن بلاک چین قوانینی که مرتبط با این مسئله بوده را در سایه خود جمع آوری کرده است و این قوانین شامل مباحثی نظیر موضوعاتی استخراج، تبادل، تامین مالی جمعی و حوزه حریم خصوصی است که ذیل قوانین  رمز ارز‌ها در سایت بلاک چین قرار گرفته است. در حوزه تامین مالی جمعی ما قوانین پیشرفته‌ای را داریم که در جایگاه خود ممتاز است.

رئیس پیشین انجمن بلاک چین ایران  تصریح کرد: این قوانین عینا از قوانین اتحادیه اروپا ترجمه و تنظیم شده است و قوانین مترقی در حوزه رقابت است که می‌تواند اقدامات خوبی را انجام داد.

وی افزود: حوزه استارتاپی یک حوزه خطی است و از هر استارتاپ یک یا دو استارتاپ در کار خود موفق می‌شوند، اما در حوزه بلاک چین اگر اعضای تیم افراد قابل اعتماد و کلاه برداری نباشند، احتمال سقوط آن پروژه  بسیار زیاد است.

محمدی ادامه داد: در حوزه بلاک چین از هر هزار پروژه ۹۰۰ تا ۹۸۰ پروژه به دنبال کلاهبرداری هستند و به بیان بهتر آمده‌اند که کلاه برداری کنند و در میان ۴۰ یا ۵۰ درصد از پروژه‌های سالم، بلاک چین ۹۰ تا ۹۵ درصد آن‌ها شکست خواهند خورد.

وی تاکید کرد: این شکست ناشی از مشکلات نظیر مسائل فنی، مشکلات تیم و دیگر مشکلات است، لذا حساسیت حوزه بلاک چین ریسک بالایی نسبت به دیگر پروژه های موجود در حوزه استارتاپ‌ها دارد.

علی احمدنیا، فعال حوزه رمزارز در ادامه مباحث گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی موجود، برخی مردم وارد دنیای رمزارز‌ها شدند و احساس می‌کنند مدینه فاضله است و به دلیل برخی افرادی که پکیج‌فروشی می‌کنند و با این روش‌هایی که اگر شما در سال‌ها قبل فلان میزان بیت کوین می‌خریدید، اکنون سرمایه چند میلیاردی داشتید، به نوعی به مردم رویافروشی می‌کنند.

وی افزود: بخش اعظمی از شت کوین‌ها همیشه از همین موضوع حداکثر سواستفاده را برده اند و با رویافروشی توانستند خود را پروموت کنند و از جیب مردم پول را برداشتند.

این فعال بازار رمزارزها، تاکید کرد: راهکار درست در برخورد با این پروژه‌ها این است که سعی کنیم آگاهی بخشی داشته باشیم. متاسفانه ما انسان‌ها عجیب هستیم که دوست داریم ناگهان پراید را بفروشیم و لامبورگینی بخریم.

احمدنیا درباره پروژه‌های کلاهبرداری در ایران گفت: اتفاق خیلی خوبی که رخ داده این است که انجمن بلاک چین ایران، این پروژه‌های کلاهبرداری و شت کوین‌ها را معرفی می‌کند. به نظر می‌رسد که مهم‌ترین اقدامی که باید انجام شود این است که آگاهی بخشی در این زمین هرا افزایش دهیم.

وی افزود: اگر مردم بدانند در چه دنیای پرمخاطره‌ای می‌خواهند وارد شوند، هیچگاه اموال و زندگی خود را نمی‌فروشند که در این بازار سرمایه گذاری کنند.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: