bazarnews

کد خبر: ۹۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
نفت افزایش قیمت نفت را از هفته گذشته ادامه می‌دهد، بطوریکه شاخص نفت آمریکا برای اولین بار از سال 2014 به 80 دلار در بشکه رسیده است.

به گزارش بازارنیوز، در حالی که اروپا و آسیا همچنان در تلاش برای تأمین انرژی در زمستان هستند، تا ساعت8:21 صبح روز دوشنبه، قرارداد ماه آتی WTI با 81/75 دلار معامله شد که 3.00 درصد افزایش داشته است. شاخص بین المللی نفت خام برنت با 2.35 درصد افزایش به 84.34 دلار رسید.

نفت افزایش قیمت نفت را از هفته گذشته ادامه می‌دهد، بطوریکه شاخص نفت آمریکا برای اولین بار از سال 2014 به 80 دلار در بشکه رسیده است.

همچنین بحران زغال سنگ و برق چین در تعطیلات آخر هفته تشدید شد و معاملات آتی زغال سنگ روز دوشنبه در چین؛ پس از آنکه شصت معدن زغال سنگ در بزرگترین منطقه تولید کننده زغال سنگ در این کشور مجبور به تعطیلی در میان باران شدید، سیل و رانش زمین شدند، بسته شد. مشکلات مربوط به آب و هوا برای تولید زغال سنگ چین در شرایطی رخ می‌دهد که دومین اقتصاد بزرگ جهان با کمبود عرضه زغال سنگ و بحران برق دست و پنجه نرم می‌کند که رشد اقتصادی این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قیمت گاز طبیعی اروپا پس از نرمش در پایان هفته گذشته؛ به دنبال پیش بینی هوای سردتر، افزایش یافت. قیمت گاز در انگلستان و در مرکز TTF هلند، در بالاترین رکورد هفته گذشته قرار گرفت.. با این حال، آخرین داده های Gas Infrastructure Europe (GIE)، نشان می‌دهد که محل ذخیره گاز در سراسر اروپا در حال حاضر کمی بیش از 76 درصد پر شده، در حالی که میانگین پنج ساله تقریباً 91 درصد است.

شرایط بازارهای زغال سنگ و گاز طبیعی در سطح جهان چشم انداز سوئیچ گاز به تقاضای نفت را افزایش می‌دهد.

منبع: راشاتودی

برچسب ها: نفت برنت ، دلار ، انرژی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: