bazarnews

کد خبر: ۹۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
گفتگوی بازارنیوز؛ سرمایه مجازی، کلاهبرداری حقیقی-۱
یک کارشناس ارز‌های دیجیتال در واکنش به تصمیم جدید وزارت خزانه داری آمریکا گفت: پس از اجرای این دستور، امکان دارد که کیف پول صرافی‌های بین المللی و به تبع سرمایه کاربرانی ایرانی فیریز شود، درنتیجه سرمایه فعالان حاضر در حوزه رمزارز هم توسط این صرافی‌ها ضبط خواهد شد.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ اخیرا وزارت خزانه داری آمریکا، صرافی‌های رمز ارز و شرکت‌های ارائه دهنده کیف‌های دیجیتالی را وادار کرده است که با استفاده از ابزار و فناوری موقعیت یابی جغرافیایی، دسترسی کاربران کشور‌های تحت تحریم‌های آمریکا را مسدود کنند.

در این راستا «مصطفی نقی پور» بنیان‌گذار آزمایشگاه نوآوری بلاکچین و کارشناس ارز دیجیتال در گفتگو با بازار نیوز پیرامون این مسئله اظهار کرد: اقدام اخیر وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا مسئله تازه‌ای نیست و مدت زمان طولانی است که این مسئله پیرامون مبادلات صرافی‌های بین المللی در حال اجرا بوده است.

این کارشناس ارز دیجیتال با بیان این که اخیرا هم هشداری به کاربران ایرانی مبنی بر خروج سرمایه‌های خود از کیف پول دیجیتالی صرافی‌های بین المللی داده شده بود، تصریح کرد: دستور وزارت خزانه داری آمریکا صرفا تاکید ویژه‌ای برای صرافی‌هایی است که تا کنون به این موضوع نپیوسته اند چرا که در گذشته بخش عظیمی از صرافی‌های بین المللی با استفاده از همین نرم افزار‌ها از همکاری با کاربران حاضر در کشور‌های تحت تحریم ایالات متحده آمریکا امتناع کرده بودند.

وی تاکید کرد: این مسئله یک امر جدی است و می‌تواند باعث مشکلات متعددی برای کاربران حاضر در کشور کند؛ با توجه به افزایش روز افزود ارزش رمز ارز‌ها، وزارت خزانه داری آمریکا این سیاست را در قبال ارز‌های دیجیتال و شرکت‌های ارائه دهنده کیف‌های دیجیتالی در پیش گرفته است و همین مسئله باعث می‌شود که سرمایه گذاران، سرمایه‌های خود را به کیف پول شخصی خود انتقال دهند.

نقی پور در ادامه به خطرات وجود سرمایه کاربران ایرانی در کیف پول دیجیتالی صرافی‌های بین المللی اشاره و پیرامون آن متذکر شد: درحال حاضر خطر ملموس و غریب الوقوع برای سرمایه‌گذاران ایرانی این است که با سازش صرافی‌های بین المللی با قوانین وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا، امکان دارد که کیف پول این صرافی‌ها و به تبع سرمایه کاربرانی ایرانی و یا شهروندان دیگر کشور‌های تحت تحریم ایلات متحده آمریکا، فیریز شود.

‎ کارشناس ارز دیجیتال در پایان با بیان این پس از اجرای این قانون، کاربران با محدودیت بیشتری مواجه می‌شوند خاطر نشان کرد: فعالان حاضر در حوزه رمز ارز، سرمایه خود را در کیف پول صرافی‌های خارجی قرار ندهند چرا که با تداوم این روند امکان دارد که سرمایه این افراد توسط صرافی‌های بین المللی ضبط و به نوعی در این جریان متضرر شوند، کما این که این مسئله هم در گذشته به وقوع پیوسته است.

گفتنی است؛ که تارنمای هیل نیز اخیرا گزارش جدیدی را از وزارت خزانه داری آمریکا منتشر کرده است که در آن نشان می‌دهد که در شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی قربانیان حملات باج‌افزار مجبور به پرداخت ۵۹۰ میلیون دلار باج به هکر‌ها شده‌اند.

«والی آدیمو» معاون وزیر خزانه داری آمریکا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد عاملان باج‌افزار جنایتکارانی هستند که به دلیل شکاف در رژیم‌های پیروی از قانون در زنجیره ارز‌های مجازی جهانی فعال می‌شوند.

این گزارش نشان داد که استفاده از رمزارز بیت کوین متداول‌ترین روش پرداخت مطالبات یک باج‌افزار است و این امر نگرانی مقامات آمریکایی در مورد روش پرداخت باج‌افزار‌ها را افزایش داده است.

پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: