bazarnews

کد خبر: ۹۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
سفیر جمهوری قزاقستان با ابراز امیدواری برای رفع تحریم‌های ظالمانه و روابط گسترده‌تر اقتصادی با تهران، گفت: هیات ۳۰ نفره قزاقستان یادداشت‌های تفاهم مهمی در زمینه صادرات، واردات و لجستیک با ایران امضا کرده است که نشان می‌دهد روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف در احیا شدن است.

«اسخت اورازبای» روز یکشنبه در نشست «دستاورد‌های قزاقستان در ۳۰ سال استقلال» در موسسه فرهنگی اکو در تهران، ایران را جزو نخستین کشور‌ها دانست که بلافاصله پس از استقلال (در سال ۱۹۹۱ میلادی)، قزاقستان را به رسمیت شناخت و سفارت خود را در نورسلطان برپا کرد.

سفیر قزاقستان در تهران با بیان اینکه جایگاه ایران در منطقه و جهان را به خوبی درک می‌کنیم و به آن احترام می‌گذاریم، گفت: جمهوری قزاقستان حتی در سخت‌ترین دوران که جمهوری اسلامی ایران متحمل تحریم‌های غیرعادلانه بود اقدامی علیه تهران انجام نداده است.

اورازبای افزود: ریشه‌های اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و زبان فراوانی با ایران داریم و هرگز اختلافات مرزی، اقتصادی و سیاسی نداشته‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک پس از پایان همه‌گیری کرونا شاهد رفع تحریم‌های ظالمانه و به تبع آن شاهد روابط گسترده‌تر تجاری و اقتصادی با ایران باشیم.

وی ادامه داد: فعلا گام‌های بسیار مهمی در زمینه روابط دوجانبه برداشتیم. چند روز قبل هیات ۳۰ نفره از قزاقستان به ایران آمدند و یادداشت‌های تفاهم مهمی در زمینه صادرات، واردات و لجستیک امضا کردند و این نشان می‌دهد روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف در حال احیا شدن است.

پرواز‌های ایران و قزاقستان موضوعی بود که سفیر قزاقستان در تهران به آن اشاره کرد و افزود: به شکل منظم از شهر گرگان به آکتائو قزاقستان پرواز انجام می‌شود و همچنین پرواز تهران- آلماتی برقرار است و حتی مسافران کشور‌های همجوار هم از این پرواز استفاده می‌کنند.

برچسب ها: ایران ، قزاقستان ، سفارت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: