bazarnews

کد خبر: ۹۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
معاون آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد فعالیت‌های مربوط به دام و همچنین ۴۰ درصد فعالیت‌های مربوط به زراعت و باغبانی توسط زنان روستایی انجام می شود، گفت: تولید ۸۰ درصد محصولات کشاورزی با روش سنتی بر عهده زنان روستایی است.

دکتر علی اکبر مویدی روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم و معاونت امور زنان و خانواده که با حضور دکتر انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد، اظهار داشت: امروز چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور بهره بردار کشاورزی هستند که با تلاش و پشتکار امنیت غذایی را رقم می‌زنند که بسیاری از آنان زنان هستند.

وی ادامه داد: به طور کلی جمعیت زنان روستایی و عشایری، ۱۰ میلیون نفر است که بالغ بر ۱۲.۴ جمعیت کشور را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ۷۳ درصد باسواد و ۶ میلیون نفر در سن ۱۸ سال هستند.

معاون آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد فعالیت‌های مربوط به دام و طیور کشور توسط زنان روستایی و عشایری و همچنین ۴۰ درصد فعالیت‌های مربوط به زراعت و باغبانی توسط زنان روستایی انجام می‌شود.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد تولیدات محصولات کشاورزی که از روش سنتی کسب می‌شود را زنان روستایی برعهده دارند. ضمن اینکه زنان روستایی هم در تحکیم بنیان خانواده و هم تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذای کشور نقش برجسته‌ای دارند بر همین اساس یکی از دفاتر ششگانه معاونت توسعه روستایی به دفتر فعالیت زنان روستایی و عشایری اختصاص داده شده است که سه وظیفه اصلی ظرفیت سازی، نهاد سازی و ترویج کارآفرینی را برعهده دارد.

برچسب ها: کشاورزی ، زنان ، روستا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: