bazarnews

کد خبر: ۹۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
مقامات بهداشتی روسیه اعلام کردند تعداد جان باختگان این کشور بر اثر ابتلا به کرونا در روز شنبه از مرز یکهزار نفر فراتر رفته است

خبرگزاری فرانسه امروز یکشنبه از پاریس در گزارشی درباره آخرین تحولات همه گیری کووید- ۱۹ در جهان درباره تدابیر، آمار جدید و اتفاقات مهم نوشت:

بیش از یکهزار جان باخته کرونایی در روسیه
روسیه شنبه از مرز نمادین هزار جان باخته در روز فراتر رفت. این تعداد تلفات، نشان دهنده موج انفجاری شیوع کرونا در روسیه است که علت آن واکسیناسیون کند مردم و تدابیر محدودیتی بسیار محدود است.
بر اساس آمار رسمی که دولت اعلام کرد، روسیه برای سومین روز متوالی، رکورد زد و شمار جدید تلفات یک هزار و دو نفر و ۳۳ هزار و ۲۰۸ مبتلای جدید اعلام شد. روسیه آسیب دیده‌ترین کشور اروپا، براثر کروناست.

ماراتون نیویورک: ورود هزاران دونده ممنوع است
هزاران دونده خارجی، از جمله اتباع اروپا، انگلیس، هند و چین نمی‌توانند در ماراتون تاریخی نیویورک در تاریخ هفتم نوامبر (۱۶ آبان) شرکت کنند. این در حالی است که آمریکا که از یک سال و نیم گذشته به علت شیوع کرونا مرز‌های خود را به روی مسافران خارجی بسته بود، در آستانه بازگشایی مرز‌های خود است.
سازمان دهندگان این مارتون (NYRR) در بیانیه محرمانه‌ای که جمعه شب منتشر شد، خبری را که کاخ سفید روز جمعه درباره بازگشایی مرز‌ها در تاریخ هشتم نوامبر (۱۷ آبان) اعلام کرد به رسمیت شناختند، اما عملا مانع آن می‌شوند هزاران خارجی در تاریخ هفتم نوامبر در خیابان‌های نیویورک بدوند.

تجمع علیه تدابیر ضد کرونایی در سوییس
هزاران معترض روز شنبه یک بار دیگر در شمار بسیاری از شهر‌های سوییس در مخالفت با تدابیر کرونایی تظاهرات کردند. اما در شهر بِرن، پایتخت، تظاهراتی در مخالفت با این تظاهرکنندگان برگزار شد.
بر اساس آمار پلیس، در تظاهرات اصلی نزدیک به سه هزار نفر در راپرسویل-جونا در منطقه سنت-گال، در شرق سوییس، تظاهرات کردند.
وزارت کشور فرانسه نیز شنبه اعلام کرد بیش از ۴۰ هزار تظاهرکننده (۴۰ هزار و ۶۱۰ نفر) نفر در اعتراض به گذرنامه بهداشتی تظاهرات کردند.
به گفته مقامات، شنبه گذشته، تقریبا ۴۵ هزار نفر در کل کشور تظاهرات کردند و بنابر اعلام یک ائتلاف فعالان تعداد این تظاهرکنندگان، بیش از ۶۷ هزار نفر بوده است.

ناامنی غذایی در گوآتمالا
یک مدافع محلی حقوق بشر روز شنبه هشدار داد: «اکثر ساکنان گرسنه هستند و کودکان می‌میرند: فجایع آب و هوایی و شیوع کووید ۱۹، گوآتمالا را در یکی از شدیدترین اوضاع ناامنی غذایی فرو برده است که تاکنون آن را تجربه نکرده بود».

ثبت اختراع: عدم توافق، رایزنی‌های جدید
در حالی که تنها هفت هفته تا نشست وزرایی سازمان تجارت جهانی باقی مانده است، این سازمان جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد «درباره پرونده حساس لغو موقت ثبت اختراع در حمایت از واکسن‌های کرونا، هیچ توافقی حاصل نشده است».

بیش از چهار میلیون و ۸۷۰ هزار تلفات کرونا در جهان
بر اساس آماری که خبرگزاری فرانسه روز جمعه از طریق منابع رسمی در اختیار دارد، از اواخر دسامبر ۲۰۱۹، دست کم چهار میلیون و ۸۷۸ هزار و ۷۱۹ در جهان براثر کرونا جان باختند.
آمریکا با ۷۲۴ هزار و ۱۵۳ جان باخته بالاترین شمار تلفات کرونایی را داراست، پس از برزیل (۶۰۳.۱۵۲)، هند (۴۵۱.۸۱۴)، مکزیک (۲۸۳.۵۷۴) و روسیه (۲۲۱.۳۱۳) قرار دارند.
سازمان جهانی بهداشت بر این باور است، با توجه به اینکه شمار کسانی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط با کووید- ۱۹ جان باخته اند بیش از این تعداد است، آمار موارد ابتلا به کرونا احتمالا دو تا سه برابر بیشتر از این میزان است.

برچسب ها: کرونا ، کووید ۱۹ ، روسیه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: