bazarnews

کد خبر: ۹۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ واکسنی خارج از محدوده تست استاندارد تاثیر آن، به مردم ارائه نمی‌شود.

محمدعلی محسنی بندپی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه کسانی که واکسیناسیون می‌شوند دلیل بر حذف پروتکل‌ها بهداشتی و عدم رعایت آن نیست، اظهار کرد: به طور قطع افرادی که واکسن شده اند از ایمنی بالاتری نسبت به بقیه افراد برخوردار هستند وقتی ایمنی افراد افزایش یابد درگیری و ابتلای این افراد کمتر خواهد بود و بالطبع شیوع بیماری کمتر است.

وی بیان اینکه واکسیناسیون بیش از ۷۰ درصد جامعه در ایجاد ایمنی اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: اگر چه با سویه‌های جدید ویروس قطعا مقاومت یا ایمنی که این واکسن‌ها خواهند داد نسبت به سویه‌های قبلی کمتر خواهد بود، اما درپیک پنجم ثابت شد آن‌هایی که هر دو دُز واکسن را دریافت کردند ایمنی بیشتری داشتند.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش چشم گیر واردات واکسن طی چند مدت اخیر اظهار کرد: با این روند امید است تا پایان مهرماه و آبان ماه درصد بالایی از جامعه واکسینه شوند تا بتوان محدودیت‌ها را کمتر کرد.

محسنی با مثبت ارزیابی کردن روند واکسیناسیون در کشور گفت: همه واکسن‌های مورد استفاده چه داخلی و چه خارجی تست کیفیتی می‌شوند و از وزارت بهداشت مجوز دریافت می‌کنند و مردم ما این اطمینان را داشته باشند که هیچ واکسنی خارج از محدوده تست استاندارد تاثیر آن، به مردم ارائه نمی‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با این روند از آبان ماه بتوانیم سرعت بیشتری به آموزش حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و دانشگاه‌ها دهیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: