bazarnews

کد خبر: ۹۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در مورد مذاکرات ایران و عربستان مسائلی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، تنها گمانه‌زنی است. در خصوص سفر هیأتی از عربستان سعودی به ایران، اما این خبر تائید نمی‌شود.

سعید خطیب‌زاده در نشست خبری صبح امروز خود ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و پس از ارائه گاهشمار هفته گذشته دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات جوزپ بوررل در خصوص زمان کم تهران برای بازگشت به مذاکرات وین گفت: گفتگو‌های پنجشنبه هفته گذشته سازنده بود و نکاتی که لازم بود ایران به هماهنگ‌کننده مذاکرات بگوید، گفته شد. قطعا موضوعات، چالش‌ها و موانع باید در این مذاکرات مورد رایزنی قرار بگیرد. مطمئنم آقای باقری در اولین فرصت نکات مورد نظر خودشان را مطرح خواهند کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص واکنش تهران به اقدام غیرقانونی ترکیه در تحویل کولبران ایرانی به گروه تروریستی جبهه‌النصره گفت: اساسا ما هیچ موضوعی را بدون پیگیری رها نمی‌کنیم؛ در خصوص موضوعات مرزی گزارشات ضد و نقیض همواره وجود داشته است. کمیته‌های مرزبانی در این خصوص جلسه داشته‌اند و موضوع در تهران و آنکارا در حال پیگیری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایلنا در خصوص صحت و سقم خبر بازدید مقامات عربستان سعودی از اماکن دیپلماتیک این کشور در ایران، همچنین خبر مربوط به درخواست عربستان برای میانجیگری ایران در موضوع یمن گفت: اجازه دهید مباحث میان ایران و عربستان در همان میز مذاکرات عبور کند و مسائلی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود تنها گمانه‌زنی است. در خصوص سفر هیاتی از عربستان سعودی به ایران، اما این خبر تائید نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص واکنش نماینده روسیه در مذاکرات وین به خبر مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: این گفتگو‌ها میان ایران و اتحادیه اروپا آغاز شده که به عنوان هماهنگ‌کننده گفتگو‌های وین هستند و این‌ها به نقطه‌ای خواهد رسید که به زودی جزئیات بیشتری را عرض خواهم کرد. رایزنی ما با شرکایمان به صورت مرتب ادامه دارد و موضع روسیه برای ما آن چیزی است که از مسکو می‌شنویم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: