bazarnews

کد خبر: ۹۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
حاکم نظامی میانمار از تصمیم خود مبنی بر آزادی بیش از ۵ هزار زندانی سیاسی این کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مین آنگ هلینگ، حاکم نظامی میانمار، امروز (دوشنبه) اعلام کرد که میانمار قصد دارد ۵ هزار نفر را که به دلیل کودتای فوریه در زندان بودند را آزاد کند.

مین آنگ هلینگ که در ماه فوریه قدرت را در این کشور غصب کرد پس از آنکه به اجلاس سالانه رهبران منطقه که قرار است به زودی برگزار شود دعوت نشد، اعلام کرد که در مجموع ۵۶۳۶ زندانی به مناسبت جشنی محلی در ماه اکتبر آزاد می‌شوند.

حاکم نظامی میانمار هیچ جزئیاتی در خصوص افرادی قرار گرفته در لیست زندانیانی که قرار است آزاد شوند، ارائه نداد.

زمان کودتا میانمار این کشور صحنه آشوب‌ها و تظاهرات مختلفی است. در این تظاهرات‌ها بیش از ۱۱۰۰ غیرنظامی کشته و بیش از ۸۰۰۰ نفر دستگیر شده اند. به گفته انجمن کمک به زندانیان سیاسی، در حال حاضر بیش از ۷۳۰۰ زندان در سراسر میانمار در زندان هستند.

مقامات میانمار در ماه ژوئیه بیش از ۲۰۰۰ معترض ضد کودتا را از زندان‌های سراسر کشور از جمله روزنامه نگاران منتقد دولت نظامی آزاد کردند.

قابل ذکر است که حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی، در آبان سال گذشته توانست با کسب ۸۳ درصد آراء در انتخابات مجلس پیروز شود، ولی ارتش نتیجه این انتخابات را نپذیرفت و اعلام کرد در روند آن تقلب صورت گرفته و باید دوباره برگزار شود. همین امر موجب آغاز اختلافات داخلی و در نهایت کودتای نظامی در این کشور شد. میانمار تا سال ۲۰۱۱ و پیش از آغاز اصلاحات سیاسی به دست نظامیان اداره می‌شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: