bazarnews

کد خبر: ۹۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل و تبلت از انجام بی وقفه رجیستری تبلت خبر داد و گفت: از زمان آغاز رجیستری میزان قاچاق به صورت چشم گیری کاهش داشته است و در حوزه موبایل، عرضه شدید بوده و تقاضای کمی را در بازار شاهد هستیم.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز- عرفان جابری؛ امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت رجیستری موبایل‌واره ها اظهار کرد: روند ثبت رجیستری ساعت های هوشمند و تبلت همچون موبایل بدون وقفه در حال انجام است و شرکت های واردکننده در حال انجام دقیق رجیستری هستند.

وی افزود: از زمان آغاز رجیستری میزان قاچاق به صورت چشم گیری کاهش داشته؛ به طوری که پیش از آغاز این طرح تعداد زیادی تبلت و موبایل به صورت مسافری وارد می شدند اما در حال حاضر اگر کالایی از طریق مسافری وارد شود و اظهار نشود، صرفا امکان استفاده بدون سیم کارت را دارد.

اسحاقی تاکید کرد: آمار قاچاق تبلت به شدت رو به کاهش است و میزان واردات قاچاق این محصولات پس از انجام رجیستری کمتر از ۱۰ درصد است. همچنین آمار واردات مطلوب و نیاز بازار تقریبا تامین شده است و حجم قابل توجهی هم ثبت سفارش داریم. در بدو آغاز رجیستری حدود ۲۰ شرکت واردات تبلت را بر عهده داشتند اما در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ شرکت ثبت سفارش انجام داده اند که رقابت خوبی در حال شکل گیری است.

وی درباره علت افزایش قیمت موبایل در روزهای اخیر، تصریح کرد: شرکت های الکترونیکی خارجی برای تولید قطعات مانند چیپست به مشکل خورده اند که منجر به محدودیت تولید و افزایش قیمت شده است. از طرفی واردات موبایل به قیمت ارز نیمایی هم بستگی دارد که با توجه به افزایش نرخ ارز در سامانه نیما، گوشی موبایل هم گران شد و ا زمانی که این نرخ بالا برود، قیمت هم افزایش پیدا خواهد کرد.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی درباره وضعیت فعلی بازار این کالاها، اظهار کرد: در حوزه موبایل به شدت عرضه داریم و تقاضای کمی در بازار شاهد هستیم و حاشیه سود به حداقل ترین حالت ممکن رسیده و با این تفاسیر سرعت افزایش قیمت کند خواهد بود.

وی افزود: همچنین حجم قابل توجه ای کالای دیجیتال اعم از موبایل ساعت هوشمند و تبلت وارد کشور شده است که بعضا در مقایسه با کشور امارات هم ارزان تر هستند و این کالا ها خریداری ندارند و تعداد زیادی از شرکت هایی که این دسته از کالاها را وارد می کنند با رقابت سنگینی مواجه شده اند.

پایان پیام//

برچسب ها: موبایل ، اسحاقی ، رجیستری
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: