bazarnews

کد خبر: ۹۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
محسن رمضان بیگی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش پرورش قم درجلسه مدیریت بحران که روز چهارشنبه با حضور استاندار قم برگزار شد، گفت: از ابتدای درگیری کرونا در استان، آموزش و پرورش تلاش کرده است تا مصوبات ستاد ملی و استانی را مو به مو رعایت کند.

او افزود: از تمام ظرفیت‌های مجازی و فیزیکی برای اقناع سازی خانواده‌ها و دانش آموزان جهت دریافت واکسن استفاده شده است و تا کنون ۵۴ هزار و ۲۱۰ دانش آموز دز اول را تزریق کرده اند.

رمضان بیگی عنوان کرد: میانگین کشوری واکسیناسیون دانش آموزان ۶۹ درصد است که استان قم از این ضریب پایین‌تر است و وضعیت نامطلوب تری را دنبال می‌کند.

او گفت: ۹۴ هزار دانش آموز در متوسطه اول و دوم ثبت نام کرده اند که ۱۳ سال به بالا هستند و در کنار آن حدود ۲۶ هزار دانش آموز ۱۲ ساله قم در مقطع تحصیلی ششم هستند که این مسئله به نحوی موجب سردرگمی در امکان یا نبود امکان دریافت واکسن در بین خانواده‌ها شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش پرورش قم ادامه داد: از آن جایی که دانش آموزان پایه دهم واکسن کزاز تزریق کرده اند باید فاصله اصولی بین کزار و کرونا رعایت شود و این مسئله نیز در کندی واکسیناسیون دانش آموزی موثر است.

رمضان بیگی اظهار کرد: ملاک رسیدن به ۱۵ آبان ماه ملاک بازگشایی مدارس نیست و تا زمانی که مدارس قم از نظر فیزیکی آماده برپایی کلاس‌ها با حفظ شیوه نامه‌ها نباشد، مدارس قم رنگ حضور دانش آموزان را نخواهد دید.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: