bazarnews

کد خبر: ۹۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ۲۱۳ فقره پرونده قاچاق دام در نیمه نخست امسال وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج برابر شده است.

به گزارش بازارنیوز:در این مدت پرونده‌های قاچاق شامل پنج هزار و ۹۸۶ راس گوسفندبه و بره، ۳۶۹ راس بز و بزغاله، ۷۶ راس گاو و ۲۴ نفر شتر وارد شعب تعزیزات حکومتی استان شده است.

وی از افزایش ۲ برابری پرونده‌های قاچاق سوخت نیز خبر داد و گفت: قاچاق سوخت رتبه اول پرونده‌های وارده به شعب تعزیراتی استان را به خود اختصاص داده و در این مدت یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۷۶ لیتر گازوئیل، ۲ هزار و ۶۲۰ لیتر نفت سفید و ۴۷۷ لیتر بنزین کشف و ضبط شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: تشکیل ۱۸۵ فقره پرونده تخلف در حوزه طیور، ۱۴۹ فقره قاچاق لوازم خانگی، ۱۱۱ فقره البسه قاچاق، ۶۸ پرونده لوازم بهداشتی و ۴۵ فقره دخانیات از دیگر پرونده‌های وارده به شعب استان است.

وی ادامه داد: در مجموع در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، قاچاق کالا و خدمات و بخش بهداشت، دارو و درمان در نیمه نخست امسال سه هزار و ۶۵۱ فقره پرونده تخلف وارد شعب تعزیراتی استان شده که نسبت به سال قبل ۸۰ درصد افزایش داشته است.

حسن‌پور گفت: در این مدت سه هزار و ۷۰۴ فقره پرونده تخلف در استان مختومه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۱ درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: امسال در بخش کالا و خدمات هزار و ۴۰۴ پرونده وارد شعب شد و هزار و ۴۱۳ پرونده با مبلغ ۶ میلیارد و ۳۴۷ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز امسال هزار و ۶۹۹ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد و هزار و ۷۳۸ پرونده با محکومیت ۳۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون و ۲۸۸ هزار تومان مختومه شده است.

وی گفت: در بخش بهداشت، دارو و درمان هم ۵۴۸ پرونده وارد و ۵۵۳ پرونده مختومه شد که متخلفان به پرداخت ۵۳۷ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان محکوم شده‌اند.

حسن‌پور متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها را ۱۸ روز اعلام کرد و گفت: پرونده‌های مختومه در شعب تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی نسبت به وارده ۱۰۱ درصد است.

وی افزود: امسال متخلفان به پرداخت ۳۹۱ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۲۲ میلیارد و ۶۶۶ میلیون ریال، ۲۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال ۱۲۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال از محل پرونده‌های قاچاق شعب تعزیرات استان در حق دولت وصول شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۴ درصد افزایش دارد.

وی گفت: درج نکردن قیمت، گرانفروشی، ارائه نشدن فاکتور خرید، عرضه خارج از شبکه، تقلب، کم‌فروشی و احتکار به ترتیب یبشترین پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کرده وظیفه ما رسیدگی به صدور حکم و اجرای قانون است.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های اخیر سازمان تعزیرات حکومتی، طرح بازدید و نظارت از واحد‌های تولیدی و توزیعی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: