bazarnews

کد خبر: ۹۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
دادگاه عالی قرقیزستان، حکم صادر شده در مورد «آتامبایف» رئیس جمهور سابق این کشور را تجدید و وی دوباره مجرم شناخته شد.

به گزارش بازارنیوز: به گفته وکیل «آتامبایف» یک سال پیش، دیوان عالی کشور حکم رئیس سابق دولت را که در پرونده آزادی غیرقانونی «باتوکایف» محکوم شده بود، لغو کرد و اکنون پس از گذشت یک سال، حکم خود را تغییر داد.

وکیل رئیس جمهور سابق خاطر نشان کرد: دادگاه عالی با تصمیم جدید خود، مجازات را در قالب 11 سال و 2 ماه حبس مجدداً اجرا کرد. بنابراین، «آتامبایف» دوباره مجرم شناخته می‌شود. این در حالی است که یک سال پیش دیوان عالی کشور به درخواست دادستانی کل تصمیم خود را لغو کرده بود، اما اکنون دادگاه موافقت کرد که در آن زمان به طور غیرقانونی حکم را لغو کرد.

شایان ذکر است که این تصمیم جدید در 12 اکتبر امسال گرفته شد. به گفته وکیل «آتامبایف» در نوامبر سال گذشته، دیوان عالی کشور تصمیم در مورد حکم پرونده آزادی غیرقانونی «عزیز باتوکایف» متهم اصلی در سال 2013 توسط «آتامبایف» را لغو کرده بود و سپس پرونده برای رسیدگی مجدد به دادگاه منطقه دیگر ارسال شد.

سرویس مطبوعاتی دیوان عالی کشور اعلام کرد که درخواست دادستانی کل در مورد شرایط جدید کشف شده، مورد رضایت قرار گرفته است. اکنون پرونده برای تجدید نظر مجدد ارسال شده است. لغو تصمیم دیوان عالی کشور در مورد سایر متهمان این پرونده نیز صادق است.

سرویس مطبوعاتی توضیح داد که طبق قانون، دیوان عالی حق دارد حکم خود را لغو کند تا پرونده بررسی شود.

/فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: