bazarnews

کد خبر: ۹۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
شرکت اپل بر اساس سنت هر ساله، همانگونه که در سال ۲۰۲۰ آیفون ۱۲ را معرفی کرد، در سال ۲۰۲۱ نیز از محصول جدید خود تحت عنوان آیفون ۱۳ رونمایی کرد.

به گزارش بازارنیوز: شرکت اپل بر اساس سنت هر ساله، همانگونه که در سال ۲۰۲۰ آیفون ۱۲ را معرفی کرد، در سال ۲۰۲۱ نیز از محصول جدید خود تحت عنوان آیفون ۱۳ رونمایی کرد. درباره محصول جدید، در حال حاضر و حتی قبل از مراسم رونمایی آن، از باب اینکه آیفون ۱۳ تا چه حد نسبت به نسل قبل از خود تغییرات داشته و آیا در کل خرید آن جذاب است یا نه، نظرات متفاوتی ارائه شده و می‌شود.
ما نیز باتوجه به بررسی‌های میدانی و تئوریک خود درباره این موضوع، آن را به عنوان مساله‌ای چالش برانگیز، برای دوست داران آیفون‌های اپل، مورد مداقه قرار داده و اطلاعاتی هر چند مختصر در اختیار این دسته از مخاطبان، قرار می‌دهیم. توجه داشته باشید که در این مطلب فقط به تفاوت‌ها خواهیم پرداخت تا کاملا بیانگر وجوه تمایز این دو آیفون باشد و برای بررسی جزئیات بیشتر هر یک از آن‌ها می‌توانید با مراجعه به سایت پارسان می‌به مطالعه مطالب تکمیلی بپردازید.

طراحی

اولین چیزی که برای مقایسه این دو آیفون، در نگاه اول بصورت ناخودآگاه توجه ما را به خود جلب می‌کند، جزئیات مربوط به طراحی و شکل ظاهری آن‌ها می‌باشد. باید اعتراف کرد، از آنجا که شرکت اپل علاقه زیادی به تغییرات بنیادی در ظاهر محصولات خود ندارد و مدیران اپل شیفتة سادگی در طراحی هستند، آیفون ۱۳ نیز شمایلی مانند آیفون ۱۲ داشته و در اولین برخورد، یکسان بنظر خواهند رسید. دلیل دیگر این شباهت، شاید اقبال فراوان خریداران به آیفون ۱۲ و چهره نوستالژیک آن باشد، که شرکت اپل را وادار ساخته محصول جدید را از لحاظ ظاهری، ادامه دهنده راه نسل قبل از خودش قرار دهد و احتمال دارد این روند در سال‌های آتی نیز ادامه یابد.

البته باید گفت: با وجود ظاهر تقریبا یکسان، ضخامت آیفون ۱۳ بیشتر شده و این در نتیجة ضخامت و ظرفیت بیشتر در باطری آن می‌باشد، که ۱.۵ تا ۲.۵ ساعت دوام بیشتر باطری را نیز در پی دارد و همچنین وزن بیشتر گوشی را نیز شامل خواهد شد.
در آیفون ۱۳ نیز همانند آیفون سال قبل اپل، چهار مدل پایه، مینی، پرو، و پرومکس را داریم. اما از لحاظ رنگ بندی، اپل مثل همیشه با تولید آیفون ۱۳ در قالب رنگ‌های جذابی مثل: نور ستاره، نیمه شب و آبی آسمانی مشتریانش را سورپرایز کرده است.

نمایشگر
اولین تفاوت‌ها از نمایشگر آغاز می‌شود، زیرا ناچ صفحه نمایش در آیفون ۱۳ به میزان ۲۰ درصد کوچکتر شده و بنابراین نسبت صفحه نمایش به ابعاد گوشی نیز بیشتر از آیفون ۱۲ خواهد بود. با وجود تراکم پیکسلی یکسان بین دو گوشی، اما میزان روشنایی صفحه نمایش در آیفون ۱۳ به مقدار ۲۸ درصد رشد داشته و از ۶۰۰ به ۸۰۰ و سپس تا ۱۲۰۰ نیت در بهترین عملکرد، رسیده است و احساس کمبودی از این لحاظ به شما دست نخواهد داد.
عکس ۳
رویداد دیگر در نسخه‌های آیفون ۱۳ پرو و پرومکس وجود نرخ تازه سازی پویا و تطبیقی با توجه به نیاز مخاطب، بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز است که این دو نسخه را از بقیه خانواده، متمایز می‌کند، در حالیکه آیفون ۱۲ نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز دارد. نکته مهمی که در این رابطه باید توضیح داده شود اینست که، با وجود اینکه لازمه رفرش ریت بالا، مصرف بالای باطری نیز می‌باشد، ولی شاهد مصرف کمتر باطری توسط صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس هستیم.

دوربین
و اکنون نوبت دوربین آیفون ۱۳ است که واضح‌ترین تفاوت با آیفون ۱۲ را آشکار سازد. حالت قرار گیری مورب و اندازه بزرگتر و کیفیت بهتر لنزها، امکان فیلمبرداری حرفه‌ای (حالت سینمایی)، وجود حالت شب در تمام دوربین‌ها، ثبت پیکسل‌های بزرگتر به اندازه ۱.۷ نانومتر، جذب نور بیشتر به میزان ۴۷ درصد و ثبت تصاویر بدون نویز و با کیفیت‌تر، وجود سبک‌های عکاسی بر مبنای فیلتر هوش مصنوعی، وجود لرزشگیر سنسور شیفت در کل خانواده آیفون ۱۳ (فقط در آیفون ۱۲ پرو مکس بود)، از مهمترین شاخصه‌های دوربین آیفون ۱۳ می‌باشد.



آنچه که نباید از آن غافل شویم، بهره مندی تمام دوربین‌های پشتی و جلویی آیفون ۱۳ از این امکانات می‌باشد.

توصیفی که از دوربین آیفون ۱۳ ارائه دادیم نشان می‌دهد که بهترین عملکرد دوربین آیفون، را از ابتدا تاکنون، در دوربین این گوشی می‌بینیم.

تراشه و سخت افزار
بهبود سخت افزار در آیفون ۱۳ مشهود است و در حالیکه تراشه آیفون ۱۲ چیپ A۱۴ Bionic با لیتوگرافی ۵ نانو متری بوده و ۱۱.۸ تریلیون عملیات در ثانیه را پردازش می‌کند، در آیفون ۱۳ شرایط متفاوت بوده و می‌بینیم که مجهز به تراشه جدید A۱۵ Bionic شده و در هر ثانیه می‌تواند ۱۵.۸ تریلیون عمیلیات را پردازش کند و طبق ادعای شرکت اپل سریعترین و قدرتمندترین چیپ ست در دنیای گوشی‌های هوشمند می‌باشد و مزیت دیگر آن مصرف باطری کمتر، با وجود سرعت و قدرت بیشتر، نسبت به آیفون ۱۲ می‌باشد.
مقدار حافظه داخلی نیز در آیفون ۱۳ دستخوش تغییر شده، خبری از حافظه ۶۴ گیگابایتی نیست و نسخه شگفت انگیز ۱ ترابایتی جایگزین آن شده است که انقلابی در این زمینه محسوب می‌شود. دلیل این تغییر نیز کیفیت و حجم بالای تصاویر و فیلم‌های ثبت شده توسط آیفون ۱۳ می‌باشد.



باطری

در حالیکه هر دو آیفون مورد بحث از شارژ سریع، شارژ بی‌سیم و شارژ مگ سیف پشتیبانی می‎کنند، ولی باطری آیفون ۱۳ بزرگتر بوده و با توجه به کارایی بهتر در سخت افزار و اجزای مختلف گوشی، در مدت زمان شارژدهی ۱.۵ تا ۲.۵ ساعت، دوام و ماندگاری بیشتر را تجربه می‌کنید.

جمع بندی نهایی
با وجود اینکه قیمت عرضه اولیه آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲ یکسان است (در خارج از ایران)، ولی شاهد تغییرات مثبت بسیاری در آن هستیم و همانطور که شرح آن گذشت این تحولات، شامل: پردازنده سریع تر، دوربین بسیار بهتر و حرفه‌ای، ظرفیت باطری و نسبت نمایشگر به بدنة بیشتر، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، حافظه داخلی بیشتر، ۵G با باند‌های بیشتر و پوشش بهتر و ... می‌باشد و با وجود اینکه تغییرات به اندازه پرش از آیفون ۱۱ به ۱۲ نیست، ولی بهبود همه جانبه امکانات را شاهد هستیم، که گامی رو به جلو محسوب می‌شود و آیفون ۱۳ را نیز دوست داشتنی و گزینه مناسبی برای خرید می‌کند.

البته بد نیست بدانید، فارغ از اینکه آیفون ۱۳ واقعا دارای مزایایی که برشمردیم می‌باشد یا خیر، از آنجاکه میزان وفاداری مشتریان اپل عدد معنادار ۹۲ درصد را نشان می‌دهد، باز هم آیفون ۱۳، یکی از محصولاتی است که با استقبال مشتریان مواجه شده است و در روز‌های ابتدایی ارائه به بازار، حدود ۹۰ میلیون نسخه از آن، توسط کاربران خریداری گردید.
شما با جستجو در سایت فروشگاه پارسان می، با در اختیار داشتن امکاناتی همچون ارسال رایگان، تضمین اصالت کالا، پرداخت در محل و گارانتی ۱۸ ماهه به خرید تمامی آیفون‌های اپل با خیالی آسوده بپردازید.

/فارس

برچسب ها: اپل ، آیفون ، آیفون13
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: