bazarnews

کد خبر: ۹۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
در صورتی که قیمت دلار با قدرت به سوی مقاومت ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومانی حرکت کند، احتمال دارد که قیمت سکه بتواند مرز ۱۲ میلیون تومانی را بشکند.
با شکست مرز هزار و ۸۰۰ دلاری اونس طلا، ظرفیت افزایشی قیمت سکه امامی بالاتر رفته است. دیشب با توجه به رشد قیمت طلا، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بالا رفت.

با در نظر گرفتن حباب ۲ الی ۳ درصدی که بازار در ماه‌های اخیر تجربه کرده است، می‌توان انتظار داشت که سکه امامی به سوی محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان الی ‍۱۲ میلیون تومان حرکت کند.

با وجود چنین ظرفیت افزایشی، برخی از سکه بازان عنوان می‌کنند که ممکن است روند فلز گران بهای داخلی در روز جاری افزایشی نباشد. این گروه عنوان می‌کنند که دیروز حباب سکه به طور غیرمنتظره‌ای تا نزدیک محدوده ۵/۱ درصدی پایین رفت. از نظر آن ها، کاهش حباب به معنای آن است که سطح تقاضای بازار کاهش پیدا کرده است و به دلیل کاهش تقاضای واقعی نباید انتظار رشد معنادار سکه را داشت.


در کنار این، دسته‌ای از تحلیل گران باور دارند که سکه بازان نسبت به روند افزایشی دلار خوشبین نیستند و به همین دلیل در خرید‌های خود دچار احتیاط شده اند. در این شرایط می‌توان گفت که خریداران در بازار امروز در درجه اول و جدا از رفتار اونس طلا، حرکات قیمت دلار را بررسی خواهند کرد.

در صورتی که قیمت دلار با قدرت به سوی مقاومت ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومانی حرکت کند، حتی احتمال دارد که قیمت سکه بتواند مرز ۱۲ میلیون تومانی را بشکند. در مقابل نزول دلار می‌تواند زمینه ساز عقب گرد تا حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی شود.

/ اقتصاد نیوز
برچسب ها: سکه ، قیمت سکه ، بازار طلا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: