bazarnews

کد خبر: ۹۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
کارشناس سازمان هواشناسی از تشدید بارش باران در دو استان گیلان و مازندران و تداوم بارش‌ها در سایر استان‌های شمالی، برای امروز (سه‌شنبه) خبر داد و گفت: از تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها اجتناب شود.
«فریبا گودرزی» روز سه‌شنبه درباره وضعیت آب و هوا افزود: امروز شاهد تشدید بارندگی در گیلان و مازندران هستیم. همچنین در نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی بارندگی ادامه دارد.

وی گفت: در ارتفاعات البرز برای استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد را شاهد خواهیم بود؛ همین‌طور امروز در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، کردستان و زنجان بارش پراکنده را شاهدیم.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز و فردا در نوار شمالی کشور دما کاهش محسوسی پیدا می‌کند. بارش‌ها در این مدت در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف است؛ ضمن اینکه در جنوب ایران نیز امروز و فردا در بخش‌هایی از هرمزگان، ارتفاعات جنوبی کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد‌های موقتی دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: روز چهارشنبه در استان‌های حاشیه دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز نیز برای تهران و سمنان، فعالیت سامانه بارشی را شاهد خواهیم بود.

گودرزی گفت: امروز و فردا آب‌های سواحل دریای خزر مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است؛ همین‌طور امروز تنگه هرمز مواج خواهد بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، همزمان از ظهر پنج‌شنبه ورود سامانه بارشی جدید به کشور پیش بینی می‌شود.

/ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: