bazarnews

کد خبر: ۹۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور، توضیحاتی پیرامون نحوه عملکرد سامانه هوشمند مدیریت کرونا ارائه کرد.

به گزارش بازارنیوز:محسن فرهادی، با اشاره به اینکه از اول آبان ماه انجام واکسیناسیون نیز به عنوان یک شاخص مهم در رعایت پروتکل‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: یعنی زمانی که از پروتکل بهداشتی در ادارات، صنوف و صنایع و... صحبت می‌کنیم چند اصل مهم باید رعایت شود که مجموعه آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی است. اولین اصل واکسیناسیون است و دومین اصل زدن ماسک، سومین اصل فاصله گذاری اجتماعی، چهارمین اصل تهویه هوای فضا‌های بسته و آخرین اصل نیز بهداشت فردی به معنای شستن و ضد عفونی کردن دست‌ها است. طبیعتا در همه جای دنیا وقتی پوشش واکسیناسیون افزایش می‌یابد، بازگشایی‌ها نیز افزایش می‌یابد، اما ما هنوز به پوشش بالای ۸۰ درصد دو دوز واکسن نرسیدیم و طبیعی است که لازم باشد بیشتر احتیاط کنیم.
ضرورت کارت واکسن و پوشش ماسک برای حضور در ادارات
وی درباره لغو و یا کاهش دورکاری‌ها، اظهار کرد: وقتی سازمان اداری استخدامی کشور اعلام می‌کند که ورود کارکنان بدون کارت واکسن به اداره ممنوع است، یعنی طبیعتا همه کارکنان باید واکسینه شوند و حدی از ایمنی را داشته باشند. البته ایمنی کامل پس از ۱۵ روز از تزریق دو دوز کامل حاصل می‌شود، ولی به هر حال دارا بودن کارت واکسن، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در محل کار و کنترل تهویه توسط معاونت توسعه هر اداره برای بازگشت به کار ضروری است.

واگذاری اختیار تصمیم‌گیری لغو یا اجرای دورکاری به مدیران
او تاکید کرد: البته طبیعی است که برخی افراد باید دورکاری داشته باشند. به عنوان مثال خانم‌هایی که بچه کوچک دارند، فرد دارای بیماری خاص است و... که این افراد می‌توانند به شکل دورکاری و بیرون از محل خدمت کار کنند. سازمان اداری استخدامی طی بخشنامه‌ای اختیار تصمیم گیری پیرامون این موضوع را به مدیر مربوطه واگذار کرده است که با تشخیص مدیریت دورکاری یا لغو آن اجرایی شود. با این توصیفات باید گفت که دورکاری ۱۰۰ درصد لغو نشده است و برای برخی افراد کماکان وجود دارد. دورکاری عمومی در تهران لغو شده است و رفته رفته با افزایش پوشش واکسیناسیون در باقی کشور هم دورکاری لغو خواهد شد.

/اقتصاد آنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: