bazarnews

کد خبر: ۹۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
بازارنیوز بررسی می‌کند؛
ساعتی پیش، سامانه کارت سوخت در بیشتر استان های کشور دچار مشکل شد که موجبات نارضایتی مردم و صف‌بندی خودروها در جایگاه های سوخت را فراهم کرد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز -بهزاد قبادی؛ فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو  با بازارنیوز از برگزاری جلسه اضطراری در این خصوص خبر داد و حمله سایبری را تایید یا تکذیب نکرد.

در همین زمینه،  اطلاعیه‌ای از سوی روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران صادر شد، متن اطلاعیه به این شرح است:

به اطلاع هموطنان عزیز می رساند به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت موقتاً امکان سوختگیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است، لذا تا رفع مشکل فنی از هموطنان عزیز تقاضا داریم صبوری نمایند.

ضمنا پیرامون تامین بنزین و نفتگاز در جایگاه‌ها مشکلی وجود ندارد و فرآورده به میزان کافی در انبارهای نفت و جایگاه‌ها وجود دارد و هیچگونه نگرانی در این خصوص متصور نیست. ضمنا شایعات مربوط به افزایش قیمت سوخت نیز قویا تکذیب می‌شود.


همچنین علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: سوختگیری به صورت آزاد مشکلی ندارد و تا برطرف شدن اختلال، مردم می‌توانند به صورت آزاد اقدام به سوختگیری کنند.

وی افزود: این اختلال به دلیل بروز مشکل در سامانه متمرکز کارت سوخت ایجاد شده و کارشناسان در حال بررسی موضوع برای رفع مشکل هستند.

به گفته فروزنده، به دلیل مشکل فنی ایجاد شده، شرکت پالایش و پخش سامانه کارت سوخت را موقتاً از مدار خارج کرده و سوختگیری با قیمت آزاد ادامه دارد.

گفتنی است؛ همایون صالحی، رئیس انجمن کانون جایگاه‌داران سوخت هم در مصاحبه‌ای حمله سایبری را تایید کرد و از بررسی این مشکل خبر داد.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: