bazarnews

کد خبر: ۹۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک به دلیل ایجاد شوک در بازار،با افزایش قیمت تایر‌ها مخالفت کرد.

مخالفت رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک با افزایش نرخ لاستیک/ این مسئله تنها یک شوک به بازار تایر خواهد بود

گروه کشت و صنعت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «داود سعادتی نژاد» رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن در گفتگو با بازارنیوز در واکنش به خواسته نایب رئیس انجمن صنعت تایر مبنی بر تایید افزایش قیمت تایر‌ها از سوی سازمان حمایت اظهار کرد: من معتقدم این افزایش قیمت یک تصمیم غیر کارشناسی شده‌ بود؛  اکنون ما شاهد یک رکود کامل در سطح بازار تایر هستیم، به طوری که اکثر لاستیک‌ها یا خریداری ندارند و این که مدت‌هاست در گوشه انبار‌های فروشندگان به حال خود رها شده اند .

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک تاکید کرد: در حال حاضر اکثر تایر‌ها زیر قیمت مصوب و با نرخ قدیم در حال عرضه شدن در سطح بازار است؛ این مسئله فقط به منزله شوکی خواهد بود که در نهایت به خروج بازار تایر از حالت ثبات خود  منجر خواهد شد؛ درحال حاضر تنها دو کارخانه لاستیک سازی پس از اعلام نرخ نامه جدید از سوی انجمن صنعت تایر، تغییراتی را در قیمت محصولات خود لحاظ کرده اند.

وی در پایان عنوان کرد: تاکنون اعضای اتحادیه و واحد‌های صنفی فروشنده تایر، بار تازه‌ای را با قیمت جدید دریافت نکرده و  اکنون طبق مصوبه اخیر انجمن صنعت تایر این دو کارخانه در مرحله نخست ۲۰ درصد بر قیمت محصولات خود افزوده‌اند.

گفتنی است که روز گذشته، «حمیدرضا عبدالمالکی» نایب رئیس انجمن صنعت تایر، طی مصاحبه‌ای خواستار تایید افزایش قیمت اخیر لاستیک خودرو‌های سبک و سنگین از سوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شده بود؛ وی این جهش قیمت را ناشی از افزایش هزینه‌ها به ویژه مواداولیه خارجی و مواد شیمیایی عنوان کرده است.

چندی پیش  «مصطفی تنها»  سخنگوی انجمن صنعت تایر در گفتگو با بازارنیوز علت این افزایش قیمت را رشد نرخ تورم و افزایش هزینه‌های تولید دانست.

شایان ذکر است که انجمن صنعت تایر، مورخ ۲۶ مهر، طی مصوبه‌ای از افزایش قیمت ۳۰ و ۴۰ درصد لاستیک‌های خودرو‌های سبک و سنگین خبر داد؛ مرحله اول این افزایش قیمت ۲۶ مهر و مرحله دوم آن ۱ دی اجرا خواهد شد؛ حال باید دید که وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان چه تصمیمیاتی را پیرامون این مسئله اتخاذ خواهند کرد.

پایان پیام

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: