bazarnews

کد خبر: ۹۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

به گزارش بازارنیوز: عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک:با بیان اینکه در پی کوچک شدن بازار پوشاک اروپا به دلیل شیوع ویروس کرونا، کشور بنگلادش در حال تجاوز به صنعت پوشاک ایران است، تصریح کرد: قیمت تمام شده یک تولیدکننده داخلی اکنون چهار تا پنج برابر محصول بنگلادشی است و تولیدکنندگان توان رقابت با این محصولات را ندارند.

مجید افتخاری اظهار کرد: سونامی کالاهای بنگلادشی به طرز عجیب و غریبی در حال ورود به کشور است و هیچ تولیدکننده داخلی نمی‌تواند با آنها رقابت کند. چرا که کالاهای استوکی که اروپا به دلیل شرایط کرونا سفارش آنها را کنسل کرده، به صورت تناژی و با قیمت بسیار نازل به کشور وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت در کالاهای زمستانی بیشتر دیده می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر پوشاک قاچاق در سطح انبوه به کشور وارد می‌شود، به طوری که ارزش ریالی و حجمی آن ارتباط مستقیم ندارد. حتی ممکن است کالای برند برای وارد کننده ۲۰ هزار تومان تمام شود، چراکه به صورت توناژی فروخته می‌شود و بنگلادش فقط می‌خواهد انبارهای خود را خالی کند.

به گفته این عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک بنگلادش حدود ۲۰ میلیون نفر شاغل در حوزه پوشاک دارد. این کشور بستری آماده کرد که تمام کشورهای اروپایی در آن سرمایه گذاری کردند. این ۲۰ میلیون اشتغال برای بنگلادش مهم است. اما با توجه به لاک داون در اروپا خیلی از برندها کوچک شدند یا بازار خود را از دست دادند و سفارش‌های خود را در مبدا کنسل کردند. مجموعه‌های تولیدی در بنگلادش هم با حجم انبوهی از کالاها که خارج از فصل شده، یعنی استوک مواجه هستند که مجبورند آنها را به صورت تناژی بفروشند و بهترین بازاری که هیچ نظارتی بر آن نیست ایران است.

/ایسنا

برچسب ها: بنگلادش ، پوشاک ، لباس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: