bazarnews

کد خبر: ۹۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری میلیارد تومانی در حوزه رمز ارز خبر داد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: با شکایت چند تن از شهروندان مشهدی مبنی بر کلاهبرداری میلیاردی از آنان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: با توجه به بررسی های اولیه معلوم شد که مشخصات عامل کلاهبردار در سه پرونده متشکله در پلیس فتا با هم مطابقت دارد و در همین رابطه سرنخی از وجود کلاهبردار با مشخصات یکسان بدست آمد .

وی تصریح کرد :در ادامه جریان رسیدگی به پرونده و بررسی مستندات موجود مشخص شد کلاهبردار ساکن مشهد بوده و با ساخت تراکنش جعلی ، رسیدی جعلی از پرداخت وجه رمز ارز توسط صرافی به مالباختگان ارسال نموده است و بدین ترتیب جمعاً مبلغ سه میلیارد و صد میلیون تومان را از سه شاکی موجود کلاهبرداری نموده است.

سرهنگ جهانشیری افزود: پس از اقدامات فنی و پلیسی رد متهم در فضای سایبری مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی متهم در محل سکونت خود دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان ساخت: متهم با مشاهده ادله دیجیتالی جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد که پس از آشنایی مقدماتی با رمز ارزها به سراغ اهرم زدن و بازار فیوچر رفته و در ادامه با رفتن به کافی شاپی که محل رفت و شد افراد متمول بوده است و از افراد خواسته تا در زمینه رمز ارز سرمایه گزاری کنند و ضمن ارائه مهارت خود در این زمینه پیشنهاد ورود به حوزه رمز ارز را به افراد داده و در ادامه با جلب اعتماد قربانیان به گمان اینکه می تواند با قرار دادن اهرم و فیوچر پول چند برابری بدست آورد در پاسخ به مالباختگان رسید جعلی صرافی را نشان داده تا خود را از جرم مرتکب شده تبرئه نماید؛ لکن با شکایت مالباختگان و پیگیری های پلیس پرده از راز این متهم سایبری کنار رفت.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی به کلیه کاربران فضای مجازی هشدار داد: حوزه رمز ارزها نیازمند تخصص ، دانش و شناخت جهت ورود سرمایه می باشد از کاربران فضای سایبری می خواهیم بدون دانش و تجارب لازم ؛ فارغ از هرگونه سرمایه گزاری هیجانی به امید کسب ثروت یک شبه (ورود به بازار اهرم و فیوچر) به این حوزه وارد نشوند.

این مقام مسئول از هموطنان خواست: در صورت مواجهه با هر مشکلی در فضای مجازی با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره 096380 ارتباط برقرار نموده تا نسبت به دریافت خدمات فوریت سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا بهره مند گردند و یا با آدرس الکترونیکی به نشانی www.cyberpolice.ir از بروز ترین اخبار و حوادث و آموزش های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع شوند.

/فتا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: