bazarnews

کد خبر: ۹۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
قادری نماینده مردم شیراز در مجلس گفت:روش‌هایی مانند ذخیره گاز در مخازن بسیار مهم است و اگر این کار محقق شود، ما در ایامی، چون زمستان با کمبود گاز مواجه نمی‌شویم.

جعفر قادری با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف سوخت، اظهار داشت: متاسفانه ما در فصل تابستان و زمستان به ویژه در برخی از نقاط کشور با کمبود سوخت مواجه می‌شویم و در تامین گاز مصرفی مردم در زمستان و همچنین تامین برق مصرفی در تابستان مشکل جدی داریم.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل باید مدیریت مصرف سوخت را به صورت جدی دنبال کنیم و در این ایام لازم است روش‌هایی اتخاذ شود که منجر به کاهش مصرف سوخت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از راهکارها آن است که می‌توان ظرفیت‌های جدیدی برای افزایش تولید برق و گاز ایجاد کرد.

قادری افزود: البته ممکن است این اقدام برای سرمایه‌گذاران مقرون به صرفه نباشد و استدلال آنان این است که برای مثال توجیهی ندارد نیروگاه ایجاد کنند و ظرفیت تولید برق را افزایش دهند، اما مصارف جدیدی برای آن در نظر گرفته نشود.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: در واقع اگر ما به دنبال افزایش تولید برق و گاز هستیم، نباید این انرژی‌های اضافه تولید شده بدون استفاده بماند و باید مصارف جدیدی برای این سوخت‌ها از جمله در بخش رمزارزها در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: همچنین روش‌هایی مانند ذخیره گاز در مخازن بسیار مهم است و اگر این کار محقق شود، ما در ایامی چون زمستان با کمبود گاز مواجه نمی‌شویم.

قادری گفت: بنابراین هم روش های مدیریت مصرف و هم روش های افزایش عرضه کمک می‌کند که بتوانیم عدم تعادل در تقاضا و عرضه سوخت را از بین ببریم و به تعادل نزدیک کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در جلساتی که با مسئولان ذیربط به ویژه وزرای نیرو و نفت برگزار می‌کند، حتماً این موضوعات را به آنان گوشزد می‌کند تا مشکلی در زمینه سوخت نداشته باشیم و مردم در ایام مختلف سال با مشکل مواجه نشوند.

/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: