bazarnews

کد خبر: ۹۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
رئیس کمیسیون کشاورزی در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از تصمیم مشترک مجلس و دولت مبنی بر ثبات قیمت مرغ با استفاده از تامین به موقع نهاده دامی و کنترل قیمت جوجه‌های یک روزه خبر داد.

ثبات قیمت، تصمیم نهایی دولت و مجلس پیرامون بازار مرغ/ در تلاشیم که صف‌های مرغ دیگر تکرار نشود

گروه کشت وصنعت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ چند روزیست که عرضه هر کیلو مرغ دولتی در سطح بازار با نرخ ۳۱ هزار تومان انجام می‌شود و طبق آخرین برسی‌های میدانی، پس از اعلام قیمت مصوب جدید، گوشت مرغ کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است، به طوری که اکنون  قیمت هر کیلو مرغ آزاد از ۴۰ هزار تومان به ۳۳ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

با وجود این تفاسیر اما وضعیت در ساختار توزیع مرغ به شکلی دیگر در حال رقم خوردن است؛ چندی پیش «رضا مبصری» دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ طی مصاحبه‌ای عنوان بیان کرده است که هنوز نرخ جدید مرغ به صورت رسمی و کتبی اعلام نشده و این مسئله فقط در رسانه‌ها اعلام شده است؛ در حالی که روند قیمت‌گذاری باید توسط ستاد تنظیم بازار به صورت کتبی ابلاغ شود.

با پیگیری‌های انجام شده از سوی خبرنگار بازارنیوز، مشخص گردیده است که مسئولین وزارت جهاد کشاورزی هنوز به جمع بندی نهایی برای تایید قیمت جدید مرغ نرسیده‌اند و اکنون این مصوبه در حال برسی از سوی معاونت‌های امور تولیدات دامی، دفتر بازرگانی داخلی کالا‌های کشاورزی و معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

 «محمد جواد عسکری» رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز به آخرین وضعیت برسی این مصوبه و نظارت کمیسیون بر شرایط بازار مرغ اشاره و پیرامون این مسئله اظهار کرد:کمیسیون کشاورزی جلسات متعددی را با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص آخرین وضعیت بازار مرغ داشته است، اکنون مجلس و دولت تصمیمی مشترک مبتنی بر ثبات قیمت مرغ از طریق تامین به موقع نهاده دامی و کنترل قیمت جوجه یک روزه را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: تامین نهاد‌های دامی برای مرغداران از اهمیت ویژه‌ای برای وزارت جهاد و کمیسیون کشاورزی برخوردار است؛ پیرو همین مسئله معاونت پشتیبانی جهاد کشاورزی اعلام کرده است که درحال حاضر ۱ میلیون ۲۰۰ هزار تن نهاده دامی در انبار‌های بنادر دپو شده است که به خاطر پاره‌ای از مشکلات حمل ونقل تا کنون به دست مرغداران نرسیده، اما با پیگری‌های انجام شده از سوی مجلس مشکل حمل و نقل به طور کامل رفع گردیده است.

وی تشریح کرد: اولویت نخست ما، رسیدن به موقع نهاده دامی به دست مرغداران است و اکنون تصمیم نهایی وزارت جهاد کشاورزی هم بر پرورش مرغ به میزان قابل توجهی از سوی مرغداران استوار است. علاوه بر تامین به موقع نهاده دامی، کنترل قیمت جوجه یک روزه هم از دیگر مولفه‌های  مهم برای ایجاد ثبات بازار مرغ محسوب می‌شود؛ درخصوص کنترل قیمت جوجه یک روزه باید این نکته را متذکر شد که اکنون سازمان‌های ذی‌ربط پیرامون این مسئله مشکلی ندارند و حتی اگر این مسئله به شکل قابل قبولی مدیریت شود، نه تنها قیمت مرغ ثابت خواهد ماند بلکه شاهد کاهش قیمت قابل توجه این کالا هم خواهیم بود.

عسکری در پایان تاکید کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس به دنبال این است که که نرخ مرغ را روی قیمت ۲۴ هزار تومان ثابت نگهدارد؛ علاوه بر این مجلس برای حمایت بیشتر از مصرف‌کنندگان در نظر دارد که با اتخاذ تدابیری نرخ مرغ را به سمت کاهشی شدن سوق دهد . درحال حاضر قدرت خرید مردم به دلیل شرایط اقتصادی کشور به شدت کاهش یافته و  مجلس به دنبال این است  که دیگر صف‌های طولانی مرغ به مانند گذشته تکرار نشود.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: