bazarnews

کد خبر: ۹۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
آمار‌های ارائه شده از سوی وزارت صنعت حکایت از نوسانات قیمتی کالا‌های اساسی در شهریوماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل و هزینه‌کرد بیشتر مردم برای تامین کالا‌های اساسی خود دارد.

آمار‌های رسمی ارائه شده ازسوی وزارت صنعت حکایت از نوسانات قیمتی کالا‌های اساسی در شهریوماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل و هزینه‌کرد بیشتر مردم برای تامین کالا‌های اساسی خود دارد.

بر اساس این آمارها، در شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک با ۲۸.۴ درصد افزایش از ۲۰ هزار و ۵۱۴ تومان به ۲۶ هزار و ۳۳۸ تومان افزایش یافته است.

همچنین قیمت هر کیلوگرم برنج تایلندی در شهریور ۱۴۰۰ نسبت به شهریور ۱۳۹۹ با ۵۵.۹ درصد افزایش از ۱۰ هزار و ۳۰۷ تومان به ۱۶ هزار و ۷۱ تومان افزایش یافته؛ به علاوه نرخ هر کیلوگرم برنج طارم اعلا شهریور ۱۴۰۰ نسبت به شهریور ۱۳۹۹، ۶۳.۷ درصد افزایش داشته و از ۲۶ هزار و ۷۷۷ تومان به ۴۳ هزار و ۸۴۷ تومان رسیده است.

گزارش رسمی این وزارتخانه حاکی از آن است که قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی درجه یک هم در همین مدت ۶۳.۱ درصد افزایش یافته و از ۲۶ هزار و ۲۵۲ تومان به ۴۲ هزار و ۸۲۳ تومان رسیده؛ ضمن اینکه قیمت هر کیلوگرم شکر سفید هم ۷۱.۶ درصد افزایش یافته و از ۸ هزار و ۱۸۲ تومان در شهریور ۹۹ به ۱۴ هزار و ۴۸ در شهریور ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

به علاوه قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله در شهریور ماه امسال نسبت به شهریور ماه سال قبل به میزان ۶۳.۷ درصد افزایش و از هر کیلوگرم ۷۸ هزار و ۹۲۱ تومان به ۱۲۹ هزار و ۲۰۷ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، در همین مدت قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی ۳۸.۳ درصد افزایش یافته و از ۹۷ هزار تومان به ۱۳۴ هزار و ۱۹۲ تومان رسیده و قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه هم در شهریور ماه ۱۴۰۰ نسبت به شهریور ماه ۱۳۹۹ به میزان ۵۸.۱ درصد افزایش یافته و از هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۳۰۱ تومان به ۲۷ هزار و ۳۴۸ تومان رسیده است.

/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: