bazarnews

کد خبر: ۹۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
نژادیان گفت: میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در خوزستان، ۵ تا ۶ درصد از میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش بازار نیوز: ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۷۲.۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال خوزستان حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، اما این میزان پوشش واکسیناسیون، ۵ تا ۶ درصد از میانگین کشوری کمتر است.

او در ادامه بیان داشت: در حال حاضر ۴۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری‌اند که ۲۸۵ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۱۴۶ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

ابول نژدیان با بیان اینکه در هفته گذشته موارد ابتلا به بیماری در استان خوزستان نسبت به هفته قبل از آن ۲۸ درصد، بستری ۲۴ درصد و فوت ۲۰ درصد کاهش یافته است، افزود: تعدادی از شهر‌های استان‌های دیگر در وضعیت قرمز قرار گرفتند که این وضعیت نشان می‌دهد با کوچک‌ترین سهل‌انگاری ممکن است در وضعیت رنگ‌ها تغییر ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در خوزستان تا ۶ آبان‌ماه تاکنون ۴۶ درصد جمعیت استان خوزستان هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول گفت: بر اساس اطلاعات سامانه سیب، پوشش واکسیناسیون گروه ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان ۶۱.۲ درصد، اما بر اساس اعلام آموزش و پرورش خوزستان ۶۸ درصد است که شاید این تفاوت آماری به دلیل ترک تحصیل برخی از این دانش‌آموزان باشد.

برچسب ها: واکسن ، کرونا ، خوزستان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: