bazarnews

کد خبر: ۹۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با بازارنیوز خبر داد؛
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از عرضه ۳۰ هزار تن کود شیمایی به کشاورزان برای کشت پاییزه سال جاری خبر داد.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد جواد عسکری» رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با بازارنیوز به آخرین وضعیت کشاورزان برای کشت پاییزه اشاره و در تشریح این موضوع اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس در جهت ساماندهی به وضعیت کشاورزان جلسات متعددی را با وزیر جهاد کشاورزی داشته و آخرین جلسه هم مربوط هفته گذشته می‌شود؛ در این جلسه به موضوعات متعددی مانند نهاده دامی و تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان اشاره شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تشریح کرد: طبق آخرین اقدامات انجام شده، کمیسیون و وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان سفارش تولید ۳۰ هزار تن کود شیمیایی را به کارخانجات پتروشیمی تولیدکننده کود داده‌است؛ طبق قرار قبلی قرار است که این حجم از کود شیمایی تا آذر ماه با نرخ مصوب به دست کشاورزان برسد.

گفتنی است که چندی پیش «محمد تقی نجم آبادی» رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان مواد اولیه کشاورزی و باغی هم در گفتگو با بازارنیوز از افزایش ۴۰ درصدی کود شیمایی در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وی این مسئله را مشکلی بزرگ برای تامین کود شیمایی از سوی کشاورزان دانست چرا که با افزایش قیمت کود شیمایی پتاسم، کشاورز دیگر میلی برای استفاده از این نوع کود را نخواهد داشت و در نتیجه کیفیت محصولات کشاورزی نیز به نوعی تحت تاثیر این مسئله قرار خواهد گرفت. حال باید دید محموله ۳۰ هزار تنی کود شیمایی تا چه میزان می‌تواند دوای درد کشاورزان برای کشت پاییزه شود.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: