bazarnews

کد خبر: ۹۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به وضعیت اثربخشی واکسیناسیون در کاهش ابتلا و مرگ ناشی از کرونا، گفت: طبق مطالعات تقریبا میزان افرادی که فاقد دریافت واکسن بودند، نسبت به افرادی که واکسن را دریافت کردند، حدود ۹ برابر شانس‌شان برای مرگ و میر و بستری در ICU بیشتر بوده است.

به گزارش بازارنیوز:دکتر علیرضا زالی در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران گفت: یکی از مهمترین شاخص‌هایی که همیشه مانند اکثر مراکز استان، در تهران هم نقش مهمی دارد، این است که یک ارتباط مستقیم و پیوسته‌ای بین کاهش میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و شکل‌گیری امواج بیماری وجود دارد. تقریبا در هر پنج موج قبلی کرونا در تهران، به اثبات رسیده شده که کاملا این مساله وجود دارد.

رعایت ۴۸ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در تهران
وی افزود: گرچه در روز‌های اخیر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تهران به میزان مختصری نسبت به هفته قبل افزایش را نشان می‌دهد، اما هنوز به حد مطلوبی که مورد نظر ما است، نرسیده است. به طور عمومی در مجموعه‌ای که برای تهران پیش‌بینی کردند، میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ۴۸درصد است و در برخی مناطق در مطالعات میدانی حتی این رعایت تا ۶۶ درصد هم افزایش نشان داده است.

/ایسنا

برچسب ها: کرونا ، واکسن ، زالی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: