bazarnews

کد خبر: ۹۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
هرمزگان- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان گفت: پودر و غذای ماهی می‌تواند اصلی‌ترین تبادل ما در این حوزه باشد که می‌توانیم دانش فنی و محصول را تبادل کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد بازرگان صبح یکشنبه در نشستی با حضور سفیر هند در ایران ضمن اظهاراینکه ما از گذشته تا کنون وجوه مشترکی از نظر پرورش آبزی با هندوستان داشته ایم، افزود: وانامی، گونه پرورش میگوی ما به وفور در هندوستان یافت می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان تصریح کرد: با کارشناس های حوزه شیلات در هندوستان ارتباط مستقیمی داریم.

بازرگان با اشاره به اینکه امنیت غذایی وجه مشترکی بین تمام کشور های دنیا است، گفت: ۸ هزار هکتار سطح حوزچه های پرورش میگوی ما است که ۲۵ هزار تن محصول از آن تولید می‌شود.

بازرگان اذعان داشت: طی دو سال آینده این سطح به ۱۲ هزار هکتار و در سنوات آینده به ۵۰ هزار هکتار خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه کشور هندوستان آبزی پرور است، ایراد داشت: در گذشته اقدام به واردات گونه های مختلف ماهی به ایران داشته ایم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان در پایان گفت: پودر و غذای ماهی می‌تواند اصلی ترین تبادل ما در این حوزه باشد که میتوانیم دانش فنی و محصول را تبادل کنیم، با توجه به آینده درخشانی که در صنعت آبزی پروری در هرمزگان می‌بینیم امید است این همکاری با کشور هندوستان صورت گیرد.

نائب رئیس اتحادیه صادر کنندگان خرمای هرمزگان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: استان هرمزگان ۲۲۰ هزار تن خرما تولید می‌کند.

وی افزود: بهترین نوع خرما و بهترین نوع فراوری آن در هرمزگان صورت می‌گیرد.

نائب رئیس اتحادیه صادر کنندگان خرمای هرمزگان اذعان داشت: تمایل به رابطه تجاری با هندوستان داریم تا کشور هایی مثل امارت در این میان واسطه نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز به مکانیزه کردن نخل داری در هرمزگان، گفت: ما برای این کار نیاز به ماشین آلات هندی پیدا خواهیم کرد.

در ادامه جلسه فعالان اقتصادی در خصوص صادرات محصولات کشاورزی و انتقال دانش و مهارت در این حوزه صحبت هایی داشتند.

بازار/

برچسب ها: ماهی ، هرمزگان ، هند
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: