bazarnews

کد خبر: ۹۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
روغن جامد از جمله کالا‌های اساسی است که به دلیل شرایط فعلی اقتصاد کشور از ابتدای سال ۹۹ تا شهریور سال ۱۴۰۰ افزایش قیمت ۲/۵ برابری را تجربه کرده است.

جزئیات افزایش قیمت روغن جامد طی یک سال و نیم گذشته+ نموردار

گروه کشت و صنعت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بنا بر اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار و با بررسی بازارنیوز، روغن جامد از جمله کالا‌هایی است که  به دلیل شرایط اقتصادی کشور و با توجه به رشد نرخ تورم در اقتصاد ایران، در برخی از ماه‌های سال دست‌خوش تغییر قیمت‌های متعددی قرار گرفته است.


 طبق اطلاعات ارائه شده از سوی مرکز آمار، برسی مقیاس نوسان قیمت روغن جامد در  بازه زمانی فروردین سال ۱۳۹۹ شروع و در شهریور سال جاری (۱۴۰۰) به اتمام رسیده است؛ بر اساس این اطلاعات، قیمت هر کیلو روغن جامد در فروردین سال ۹۹ کمتر از ۱۰ هزار تومان بوده و از سوی دیگر قیمت روغن  همین کالا در شهریور سال جاری به بیش از ۲۰ هزار تومان رسیده است که خود بیانگر رشد قیمت ۲/۵ برابری این محصول در بازه زمانی یک سال و نیم گذشته است.



 علاوه بر این باید یادآور شد که قیمت روغن جامد از فروردین تا تیر ۱۳۹۹ در وضعیت نسبی با ثباتی  قرار داشته و  روند افزایش قیمت این محصول از مرداد سال ۹۹ شروع شده است؛ در ارتباط با این موضوع باید بیان کرد که اوج افزایش قیمت روغن جامد در فروردین سال جاری (۱۴۰۰) به وقوع بیوسته و  پس از آن روند تعیین قیمت  این کالا  ماهیتی نسبتا نزولی به خود گرفته است.

 

جزئیات افزایش قیمت جامد+ نموردار

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: