bazarnews

کد خبر: ۹۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
سازمان هواشناسی از بارش باران و برف طی امروز تا شنبه آینده در ۱۷ استان و کاهش ۵ تا ۹ درجه دما در برخی مناطق از جمله سواحل دریای خزر خبر داد.

به گزارش بازارنیوز: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

در شهر‌های تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش بینی شده است. چهارشنبه با گذر امواج تراز میانی جو در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، غرب اصفهان و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی آغاز می‌شود.
پنجشنبه بارش در مناطق مذکور افزایش می‌یابد و گستره آن استان‌های چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، اصفهان و غرب یزد را فرا خواهد گرفت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی دو روز آینده دریای خزر مواج است و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود. روز جمعه از میزان بارش در نوار شمالی کشور کاسته می‌شود و در مناطقی از غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور باران، وزش باد و گاهی رعدوبرق پیش بینی شده است.

طی روز‌های چهارشنبه تا جمعه در سواحل دریای خزر، شمال غرب و شمال شرق و طی روز‌های پنجشنبه و شنبه هفته آینده در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب، مرکز و شرق کشور کاهش دما ۵ تا ۹ درجه‌ای پیش بینی شده است.

/ایسنا

برچسب ها: برف ، باران ، هواشناسی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: