bazarnews

کد خبر: ۹۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
طبق آمار‌های منتشر شده، برنج ایرانی از ابتدای سال ۹۹ تا شهریور سال ۱۴۰۰ افزایش قیمت ۱/۸ برابری را تجربه کرده است.

جزئیات افزایش قیمت روغن جامد طی یک سال و نیم گذشته+ نموردار

گروه کشت و صنعت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بنا بر اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران و با بررسی‌های بازارنیوز، برنج ایرانی از جمله کالا‌های اساسی مورد نیاز آحاد مردم ایران است که به دلایلی از جمله رشد نرخ تورم در اقتصاد و بروز خشکسالی، شاهد افزایش قیمت چشمگیری بوده است.


در حال حاضر خبرنگار کشت و صنعت بازارنیوز بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار، نوسان قیمت هرکیلو برنج ایرانی از ابتدای فروردین سال ۹۹ تا انتهای شهریور سال جاری را در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه مورد برسی قرار داده و باید اذعان کرد که طی این مدت، قیمت این کالای دائما روند افزایشی به خود گرفته است.


بر اساس این آمار، قیمت هر کیلو برنج ایرانی در فروردین سال ۹۹ کمتر از ۲۵ هزار تومان بوده، اما با گذشت ۱۸ ماه قیمت هر کیلو از این محصول در شهریور سال جاری نزدیک به ۴۵ هزار تومان بوده است؛ درحال حاضر آمار‌های موجود نشان دهنده آن است که برنج ایرانی در بازه زمانی یک سال و نیم گذشته افزایش قیمت ۱/۸ برابری را تجربه کرده است.


علاوه بر این، قیمت برنج ایرانی از ماه‌های ابتدایی سال ۹۹ ماهیتی صعودی به خود گرفته و با فرارسیدن خشکسالی در شهریور سال جاری، سیر صعودی قیمت این کالا ضرب آهنگ تند تری به خود گرفته است، به طوری که قیمت هر کیلو  برنج ایرانی در  تیر سال گذشته ۲۶ هزار تومان بود، اما در مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۰، با نرخ ۳۷ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شد.


همان‌گونه که مطرح شد با شروع خشکسالی، افزایش قیمت برنج در سال ۱۴۰۰ سرعت زیادی گرفته و طبق آمار تا کنون شهریور سال ۱۴۰۰ در مقاسیه با دیگر ماه‌ها رکوردار افزایش قیت برنج بوده است؛ اکنون و در میانه آبان سال جاری، افزایش قیمت برنج ایرانی هنوز به روال گذشته خود استوار است، به طوری که قیمت هر کیلو از این کالا در بازار درحال قیمت‌گذاری با نرخ ۵۳ هزار تومان است.

جزئیات افزایش قیمت روغن جامد طی یک سال و نیم گذشته+ نموردار

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: